EXPANSIÓ D'UNA COMPANYIA CATALANA

Aigua encara més sana

El grup Font Agudes augmenta la facturació a un ritme anual del 25% al convertir-se en interproveïdor de Mercadona

La firma llançarà aquest any una aigua de molt baixa mineralització

Producte 8 Jordi Deulofeu, president de Font Agudes.

Producte 8 Jordi Deulofeu, president de Font Agudes. / RICARD CUGAT

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA

¿Una companyia pot multiplicar per 20 la seva facturació en només vuit anys i convertir-se en un dels líders del sector de les aigües embotellades a Espanya? La resposta és sí i té nom: Font Agudes. Aquesta companyia familiar catalana ha aconseguit, en només uns anys, convertir-se en el quart embotellador d'Espanya d'aigües gràcies a passar a ser interproveïdor de Mercadona. Serveix l'aigua embotellada de la cadena valenciana a mig Espanya, creix a un ritme del 25% per any, i els seus plans no s'aturen aquí: prepara una nova línia per a Mercadona d'aigua de molt feble mineralització.

«L'aigua és un bé bàsic, ha de ser barata i de qualitat»,assegura Jordi Deulofeu, president del grup Font Agudes. Fundada el 1975, quan la família va comprar la font ubicada al Montseny, aquesta companyia d'Arbúcies (la Selva) mantenia una línia estable de facturació (de dos a tres milions d'euros) fins que, el 2005, va decidir postular-se per convertir-se en interproveïdor de Mercadona.

«Ens va agradar el projecte. Vam començar a Catalunya i a poc a poc vam anar ampliant el mercat»,assegura el directiu. El 2007 van adquirir una altra font a Toledo (Aguadoy); el 2008, dues a Mallorca (Font des Teix i Font S'Aritja), i el 2009, una altra a Lleó (Virgen del Camino). En total 15 milions d'euros d'inversió per poder proveir els 886 supermercats de la firma de Catalunya, les Balears, la zona centre i gran part del nord i del sud d'Espanya. Perquè, com recorda Deulofeu,«el més car del negoci de l'aigua és el transport».

Font Agudes ha crescut en tots els sentits. El 2011 va facturar 26 milions d'euros, i el 2012, 32 milions. Per a aquest nou exercici la previsió és arribar als 40 milions gràcies a l'obertura de 80 supermercats de la firma valenciana i a un nou producte que arribarà ben aviat als lineals de Mercadona. Es tracta d'una aigua de molt baixa mineralització (al voltant de 40 mil·ligrams de residu per litre sec).«A priori, com més baixa mineralització, millor és per al cos»,recorda el directiu.

Notícies relacionades

Per portar a terme el projecte invertiran un milió d'euros aquest any en una nova línia a Toledo, i un altre milió l'any que ve. També hauran d'ampliar personal a la font (almenys 10 treballadors més), de manera que s'arribarà als 185 treballadors en el global del grup. Tota la plantilla té contracte indefinit.

Per al futur deixen altres projectes, com l'envasat de refrescos, un dels camps que Font Agudes vol explorar amb Mercadona en el futur.«Ara volem centrar-nos en l'aigua de baixa mineralització»,remarca.