ASSEGURADORA INTERVINGUDA

Assegurances decideix liquidar el ram de vida de Cahispa

L'activitat de riscos generals es vendrà al millor postor de forma "imminent"

1
Es llegeix en minuts
AGUSTÍ SALA / Barcelona

La direcció general d'Assegurancesha decidit procedir a la liquidació del ram de vida deCahispa, entitat intervinguda des del 2007. La divisió d'assegurances generals de l'asseguradora amb seu a Barcelona serà venuda al millor postor de forma "imminent", segons fonts oficials. El negoci que es liquida era el més exposat a l'activitat immobiliària, per al qual no s'ha trobat comprador, segons fonts pròximes a l'entitat. El BOE publica avui la suspensió de la contractació d'assegurances de vida, així com de la pròrroga de contractes de Cahispa Vida.

El ram de vida passa ara a mans de la Comissió Liquidadora d'Entitats d'Assegurances (CLEA). El procés de liquidació servirà per pagar a clients i proveïdors. El Consorci de Compensació d'Assegurances cobrirà els desfasaments que hi pugui haver.

El novembre passat, el grup inversorCorbisva sortir del grup assegurador en què havia entrat amb més del 90% del capital, després de descobrir el desfasament patrimonial existent. Llavors va sorgir l'opció d'Assegurances Generals d'Andorra, que es volia quedar amb el 100% del capital, però no es va arribar a concretar. Ara la direcció general d'Assegurances ha optat per liquidar el ram de vida i vendre al millor postor la resta. En el seu capital encara hi ha els antics propietaris, la famíliaGuilló.

Notícies relacionades

Fonts de la direcció general d'Assegurances afirmen que hi ha asseguradores interessades per aquest negoci i que la venda és "imminent". De fet, l'objectiu és acabar com més aviat millor amb les incerteses que afecten aquesta companyia. El ram de vida va arribar el 2011 als 39,8 milions en primes i a un actiu de 227,3 milions, dels quals 64,2 milions sóninversions immobiliàries; i el d'assegurances generals, als 20,6 milions, amb uns actius de 68,6 milions, segons la direcció general d'Assegurances.

Durant els anys del 'boom' immobiliari, Cahispa va tenir una exposició al negoci del totxo que va acabar per debilitar el seu balanç. Va desenvolupar promocions de vivendes a Fuerteventura, va edificar hotels i també va ser propietària d'un centre comercial en aquesta illa de les Canàries. A més, la companyia era propietària d'un complex turístic a Phuket (Tailàndia).