PLA D'INTERNACIONALITZACIÓ

La marca jove d'Etam

El grup francès de moda i llenceria estrena a Barcelona la primera botiga d'Undiz fora del seu país d'origen Les seves acolorides peces competiran per preu amb Oysho i Tezenis

Informal 8 La primera botiga d’Undiz a Barcelona, al carrer Pelai.

Informal 8 La primera botiga d’Undiz a Barcelona, al carrer Pelai. / JOSEP GARCIA

2
Es llegeix en minuts
SONIA GUTIÉRREZ
BARCELONA

El grup francès de moda Etam és conegut a Espanya per la marca de llenceria del mateix nom, però té a més a més tres ensenyes més (Etam prêt-à-porter, Undiz i 1.2.3). En conjunt, el grup compta amb més de 4.400 punts de venda a tot el món. La més jove de les seves marques, Undiz, que fins aquest any operava només al mercat francès, amb 78 botigues, va iniciar a finals de setembre la seva expansió internacional. Un local al carrer de Pelai de Barcelona, a prop de la plaça de Catalunya, serveix de prova pilot d'aquesta estratègia global.

Undiz es caracteritza per les seves peces acolorides i desenfadades, destinades a un públic més jove que lagermana gran, Etam Lingerie. També són més assequibles (els sostenidors costen entre 10 i 15 euros), i així la botiga de Barcelona competirà, en preu, amb dues inquilines més del carrer de Pelai: Oysho (marca de roba interior d'Inditex) i la italiana Tezenis (del grup Calzedonia, propietari també d'Intimissimi).

El nou establiment, inaugurat el 26 de setembre passat, ocupa l'espai on abans hi havia un local d'Etam. El director general d'Undiz, Sébastien Bismuth, assegura que per a un primer test a Espanya era més fàcil fer-ho a partir de la xarxa existent de botigues, però que la intenció és que Undiz«es desenvolupi independentment de l'estratègia d'Etam a Espanya».

Bismuth afirma que Undiz té«un fort potencial» al mercat espanyol, on té pensat obrir com a mínim una segona botiga en una altra ciutat, probablement a Madrid. La marca de llenceria jove també es vol expandir a altres països europeus, però de moment Espanya -que suposa el 3% de les vendes totals del grup Etam- és l'únic amb una estratègia definida.

Notícies relacionades

Undiz, fundada el 2007 i amb seu central a Clichy, als afores de París, va facturar el 2011 més de 75 milions d'euros, tot just un 6% dels 1.184 milions de la xifra de negoci del grup Etam, i preveu finalitzar aquest any amb un augment de vendes del 20%.

Amb els seus dissenys de colors vius i estampats, Undiz trenca amb l'estètica habitual de la roba íntima per buscar el públic juvenil, i a això hi contribueixen el preu i la mateixa decoració del local. La majoria de les seves peces són femenines, però també hi ha una línia de roba masculina. El lema,Cheap is chic and clever(el que és barat éschici intel·ligent) reforça la seva filosofia. Undiz es defineix com la creadora delmix and mach, o barreja i combina, és a dir, les seves col·leccions estan dissenyades de tal manera que no ven conjunts per separat, sinó que es poden combinar les parts de dalt i les de baix i aconseguir resultats diferents.