Moeve donarà nom a la Lliga F i s’uneix a LaLiga globalment
La companyia energètica patrocinarà la Primera i Segona Divisió masculines, LaLiga Genuine (que també portarà el seu nom) i LaLiga FC Futures.

Moeve, la Lliga F i LaLiga van presentar ahir a Madrid una "aliança pionera" en el món del futbol, segons la qual la companyia energètica donarà nom a la Primera Divisió del futbol femení espanyol i es converteix també en patrocinador de la competició masculina, a Primera i Segona, i de les seves dues competicions associades: LaLiga Genuine, que juguen persones amb discapacitat intel·lectual; i LaLiga FC Futures, la competició sub 13 masculina.
La gran notícia és que Moeve omple el buit de la Lliga F, que portava dues temporades sense un patrocinador nominal. Ho farà durant "tres anys i mig", segons va explicar el director general de la companyia, Maarten Wetselaar. És a dir, fins al final de la temporada 2027-28, ja que Moeve ja ha realitzat activacions comercials en la temporada que està a punt d’acabar. L’executiu va desitjar que l’aliança s’allargui més enllà d’aquests tres anys i mig.
Conveni milionari
No van voler oferir números de l’acord, però segons va informar Relevo, serà per un import total de 18 milions d’euros. L’antiga Cepsa posarà també el seu nom a LaLiga Genuine. La Primera i la Segona Divisió masculines mantenen el seu acord de naming amb EA Sports i Moeve tindrà un altre tipus d’activacions.
"Aquesta nova aliança va molt més enllà d’un patrocini", va dir Wetselaar durant l’acte celebrat al pavelló satèl·lit de la Casa de Campo, acompanyat pels presidents de la Lliga F, Beatriz Álvarez, i LaLiga, Javier Tebas.
"És una fita històrica en aquests tres anys de lliga professional, arriba el desitjat title sponsor", va valorar Beatriz Álvarez, mentre que Tebas va destacar que l’acord a tres bandes amb Moeve "serà trencador, disruptiu i innovador, perquè és una aliança amb tot l’ecosistema del futbol".
Notícies relacionadesL’aliança ha sigut possible perquè LaLiga opera com a agent comercial de la Lliga F, després d’un pacte entre les dues competicions que li reporta 42 milions d’euros per cinc temporades, entre el 2023 i el 2028. L’acord inclou la creació d’una "oficina tècnica de sostenibilitat mediambiental per proposar i estudiar mesures de descarbonització en esdeveniments, mobilitat i altres aspectes de l’esport", segons va explicar el màxim executiu de Moeve, amb l’objectiu de reduir l’empremta de carboni que genera la indústria del futbol amb la seva activitat. Moeve serà la tercera marca comercial que posi nom a la Primera Divisió femenina. Iberdrola va ser el patrocinador nominal de la competició, entre el 2016 i el 2022, primer sota la gestió de LaLiga i després amb la de la RFEF. El 2022, Finetwork va agafar el relleu, amb un acord de 15 milions durant tres anys.
L’acord, no obstant, va saltar pels aires després de la primera temporada, quan la firma va adduir que el patrocini mai es va firmar i que no havia de pagar res, malgrat que la seva marca va lluir com a tal durant tota la temporada.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns
- Xarxa de pederàstia Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos