L'expresident de Caixa Penedès defensa davant el fiscal el seu pla de pensió milionari
Pagès declara que el 1985 el consell d'administració va crear el contracte d'alta direcció

Ricard Pagès Font, expresident de Caixa Penedès. /
L'expresidentdeCaixa Penedès Ricard Pagès ha declarat avui dilluns davant el fiscal anticorrupció que el pla de pensions milionari que se li va assignar després de la seva jubilació està avalat pels òrgans de govern de l'entitat bancària i pel consell d'administració, que el 30 de desembre de 1985 havia aprovat la creació d'uns contractes d'alta direcció que recollien aquests complements.
Pagès ha declarat avui assistit pel lletrat,Pablo Molins, davant el fiscal anticorrupcióEmilio Sánchez Ulled, que investiga les pensions per valor de 20 milions d'euros que Caixa Penedès li va assignar a ell i a tres ex alts càrrecs més de l'entitat. Tant Pagès com l'ex director general de l'entitatManel Troyano van dimitir dels seus càrrecs el novembre de l'any passat, a petició del consell d'administració, després de tenir-se constància de les pensions milionàries que cobrarien de Caixa Penedès, ara integrada alBanc Mare Nostrum (BMN), i que va rebre ajudes públiques delFons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB).
Acord habitual
Notícies relacionadesEn la seva declaració, Pagès ha defensat la legalitat dels 11 milions que tenia assignats com a pensió i ha assegurat que aquesta remuneració deriva d'un contracte d'alta direcció. Ha especificat que aquest desemborsament va gaudir de l'aval dels successius consells d'administració del banc, de la comissió executiva i de les comissions de remuneració de l'entitat. El seu contracte, ha afirmat, li donava dret a cobrar el cent per cent del seu sou una vegada es jubilés i que aquest complement és habitual en el sector financer. L'expresident de Caixa Penedès ha insistit que en la data de la seva jubilació, l'any 2011, reunia totes les condicions per cobrar la pensió milionària establerta en el seu contracte d'alta direcció. Va indicar que altres càrrecs ja jubilats o familiars també han percebut aquesta quantitat.
A més de Pagès es repartien els altres 9 milions corresponents als plans de pensions l'exdirector general Manel Troyano, l'exdirector generalJoan Caellas i l'exdirector de recursos humansJaume Jorba. Aquests exdirectius declararan en els pròxims dies. Després, el fiscal haurà de decidir si presenta una querella o no contra ells.
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Entrevista Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- Investigació en marxa ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- Famosos La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Ministra d’Inclusió. El repte de governar Saiz: "És necessària la política del retrobament"
- Esmorzar de ‘Diario de Noticias’ i EL PERIÓDICO Illa: "Quan Catalunya i Navarra lideren, Espanya avança i Europa s’enforteix"
- Atletisme "¿La plata europea? Continuo sent el mateix pringat"
- TENNIS L’Alcaraz més "intel·ligent" se cita amb Sinner en la final de Roma
- La ronda italiana Fantàstica victòria d’Ayuso al Giro