TURBULÈNCIES FINANCERES
La prima de risc puja després de la rebaixa de Standard & Poor's
El diferencial del bo espanyol respecte a l'alemany obre la sessió en 432 punts
Laprima de risc d'Espanya, que mesura el diferencial entre elbo espanyol a deu anys i l'alemany del mateix termini, arribava a432 punts bàsics en l'obertura de la sessió de divendres, 17 més que la vigília, després de larebaixaaplicada per l'agència de mesurament de riscosStandard & Poor's al deute espanyol.
La rendibilitat del bo espanyol a deu anys arribava al 5,97%, des del 5,8% amb què va tancar la sessió precedent, mentre que el rendiment del bo germànic queia fins a l'1,65% davant el 1,68% anterior.
Notícies relacionadesStandard & Poor's va rebaixar ahir a la nit en dos esglaons la nota del deute sobirà espanyol fins a situar-lo enBBB+ o aprovat alt, amb perspectiva negativa, pel deteriorament de la trajectòria del dèficit pressupostari del país i l'augment de les probabilitats que el Govern necessiti proveir d'ajudes fiscals al sector bancari. La decisió de l'agència de situar el deute sobirà espanyol a tres esglaons del bo porqueria afectava també el sobrecost que els inversors exigeixen per la compra de deute sobirà d'altres països.
A Itàlia, un altre país amb tensions financeres, la prima, que ja en la jornada anterior havia superat els 400 punts bàsics, pujava fins a 408, la d'Irlanda, fins a 520, i la de Portugal, fins a 962. Més moderat era el seu efecte sobre el risc país de França i Holanda, on la inestabilitat política ha afectat el seu deute sobirà.
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- La banca espanyola supera el test d’estrès amb reserves sobre el Sabadell i Unicaja
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia
- Mobilitat Les obres de l’L4 segueixen el ritme previst i ja arriben al 60% de la renovació