Comerç
Tanca la parada de bolets de la Boqueria per reinventar-se
L’emblemàtica botiga estarà almenys mig any sense obrir i el seu amo no descarta abandonar definitivament el mercat
L’amo de la botiga se centrarà ara a ampliar i millorar el seu servei a restaurants
Bolets Petràs, una de les parades més emblemàtiques de la Boqueria, estarà tancada durant almenys sis mesos per replantejar la seva oferta. Just l’any en què el local compleix el cinquantenari, la pintoresca estampa de caixes plenes de bolets ha desaparegut per adaptar-se als gustos dels turistes, la clientela que ha acabat colonitzant el mercat.
Xavier Petràs, el seu amo i la tercera generació d’un negoci familiar que va començar a Olesa de Montserrat, no descarta fins i tot el tancament permanent i la venda del local. "M’ha passat pel cap, és clar que sí. Diria que hi ha un 10% de possibilitats que ho acabi fent. Però que quedi clar que per ara no el venc", diu. No amaga que no se sent còmode en la Boqueria actual, on els turistes s’han apropiat de l’escenari.
El tancament temporal es deu a l’obertura, divendres passat, del magatzem a Olesa que feia un any i mig que estava condicionant i que li servirà de plataforma per ampliar i millorar el servei als restaurants als quals proveeix. "Ara toca reflexionar i fer rodar aquesta branca del negoci, i a la tardor prendré la decisió definitiva respecte a la parada de la Boqueria", comenta l’empresari, que recorda que cada dia que passa li costa diners tenir-la tancada perquè continua pagant pels drets que li permeten ser allà. "Un cop hagi decidit què faré, hauré d’obtenir els permisos i llicències i després dissenyar l’obra i executar-la. Soc el primer interessat a reobrir com abans, però, si ho faig, trigaré mig any com a mínim", avança.
Sense estar al mercat barceloní, Bolets Petràs continua funcionant. Es podria dir que el local del mercat exercia d’aparador del seu autèntic negoci, el de servir gènere als restaurants, i d’allà la seva aposta pel magatzem, que va "en direcció contrària a la Boqueria". "No sé si és la correcta; potser m’equivoco, però és que jo no venc macedònia, sucs ni maduixes amb nata", afegeix.
"Com un mico de fira"
"El meu producte ha deixat de ser interessant per a l’actual client del mercat. Així que es tracta de veure com ens podem defensar allà, perquè jo només entenc de qualitat per a l’hostaleria, i això no té interès per als turistes", diu.
Notícies relacionadesJa ho advertia en una entrevista amb aquest diari el 2017: "Aquí es paren i no et deixen treballar. Molts clients han deixat de venir perquè ara els carretons de comprar molesten el turista. El nostre dia a dia s’ha convertit una mica en ser com un mico de fira". "Érem com un museu, ens feien fotos cada 10 segons, mentre treballàvem, i també als clients", es lamenta, aquest any, l’empresari.
Al seu cap té moltes idees sobre la seva parada en el futur, però de moment cap que estigui clara. Potser reobrirà enfocat en el turista que, fins dijous passat, quan va tancar, feia unes quantes fotos i se n’anava sense gastar un cèntim mentre molestava els clients de tota la vida. La idea és oferir-li bolets secs, productes trufats, insectes i degustació.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
