JOVES A LA RECERCA D'UNA SORTIDA LABORAL
"Els cursos són una oportunitat per al futur"
Natalia López, de 28 anys, treballa després de superar un període com a 'ni-ni'

Natalia López, al seu lloc de treball en una cafeteria. /
A l'entrada de l'escola de forn Andreu Llargués, ubicada a l'antiga fàbrica tèxtil Cal Molins de Sabadell, sorprèn trobar-hi una cafeteria perfectament equipada. Darrere de la barra hi ha Natalia López, una noia de 28 anys de Barberà del Vallès que ha transitat des del'abandonament dels estudis, un període com a ni-ni , retorn a laformació i, finalment, recollida de beneficis en formad'un lloc de treball.
Mentre serveix cafès a 0,85 euros veu joves amb els quals s'identifica perquè ella també va passar per aquesta etapa. En realitat treballa a la cafeteria del centre de formació del qual és exalumna. La brioixeria i el pa a la venda també procedeix de les classes del centre i que pot veure a través d'un gran finestral.
Fa 10 anys, ella estava a l'altre costat del vidre, però va deixar enrere el fracàs escolar i laprecarietat laboral extrema per formar-se en el sector de l'hostaleria. "S'ha d'aprofitar aquests cursos", assegura, "perquè et donen una bona oportunitat de cara al futur. A mi em van anar molt bé" .
Qualificació professional
Notícies relacionadesEfectivament, una vegada acabat el curs dequalificació professional va començar a treballar de cambrera en un restaurant, després en un hotel i després al centre Vapor Llonch de Sabadell, del qual depèn l'escola Cal Molins i Andreu Llargués. "M'agrada la feina que faig. Estic de cara al públic i també puc ajudar els alumnes", diu Natalia. Però com a totes les feines, té els seus moments complicats: "A vegades vénen 30 persones de cop a la cafeteria, a les quals haig d'atendre jo sola, però tiro endavant". Per les naus de Cal Molins passen cada dia unes 600 persones, entre alumnes i professors, que participen en les classes de forn, mecànica, cuina i vendes entre altres especialitats.
Per als alumnes del programa de formació destinat a joves que van deixar elsestudis secundaris, ella és un mirall del que poden arribar a fer en uns anys. Una feina estable per a la qual estaran ben preparats.
- Plagues de l’estiu Més mosquits, paneroles i arnes: Catalunya es prepara per a un ‘boom’ d’insectes i plagues en els pròxims mesos
- Equipaments La diputació traslladarà oficines a un edifici tancat des del 2010
- PAU 2025 ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Convocatòria 824 Uns 2.000 funcionaris pendents d’un trasllat dins de la Generalitat poden no tenir plaça fins al setembre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça arrenca el ‘sí’ de Joan García i es disposa a pagar els 25 milions de la seva clàusula de rescissió
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- SECTOR IMMOBILIARI El Govern central deixarà sense fons per construir habitatge a les comunitats del PP si no blinden la VPO de per vida
- Mediterràniament Quim Gutiérrez, Georgina Amorós i Biel Juste protagonitzen l'anunci d'estiu d'Estrella Damm
- Transport públic a Catalunya El Govern ampliarà la bonificació dels bitllets de trens regionals al 60% a partir de l'1 de juliol
- Previsió de l’Aemet Torna la calor: els termòmetres pujaran a partir d’aquest dijous a tot Espanya i arribaran de nou a màximes de 40 graus