Informe 'Moda en la calle'

Zara i H&M, les marques més portades per les dones en la seva vida diària

Chanel i Louis Vuitton acaparen les vendes més importants entre les firmes de luxe

6.000 dones, d'entre 17 i 35 anys de 44 països, han participat en l'enquesta

Unes dones miren un aparador d’una botiga de roba femenina, a Barcelona.

Unes dones miren un aparador d’una botiga de roba femenina, a Barcelona. / MAITE CRUZ

1
Es llegeix en minuts

Zara i H&M són les marques de moda més portades a tot el món per les dones en la seva vida diària, mentre que Chanel i Louis Vuitton acaparen les principals vendes entre les firmes de luxe, segons l'informeModa en la calle,elaborat perChicisimo, un bloc de moda i tendències.

Segons aquest estudi, queChicisimoha difós coincidint amb la celebració de Cibeles Madrid Fashion Week, una de cada quatre vegades que una dona es vesteix ho fa amb una peça de Zara, i una de cada cinc, amb una peça de la firma H&M.

Després de Zara (24%) i H&M (21%), les firmes més portades són Blanco (6%), Forever21 (5%) i Primark (5%), seguides de Stradivarius (4%), Topshop (4%) i Bershka (4%), precisa l'informe.

Accessoris de luxe

Afegeix que en l'apartat de les marques de luxe, les més sol·licitades a tot el món són Chanel (1,5%), seguida de Louis Vuitton (1,1%) i Gucci (0,5%), encara que en aquest cas els productes més consumits acostumen a ser accessoris.

Les dades han estat obtingudes analitzant 30.000lookscompartits a Chicisimo.es per 6.000 seguidores de la moda, entre el juliol del 2010 i el 10 febrer del 2011, amb edats compreses entre els 17 i els 35 anys, residents en grans ciutats de 44 països, la majoria d'Europa i els EUA.

Colors preferits

Entre els colors que més es llueixen a tot el món, segons l'estudi, el negre se situa en primer lloc (amb un 48%), seguit del blanc (30%), el gris, el blau i el marró.

Notícies relacionades

Pel que fa a tendències, s'incrementa la utilització d'armilles i la de vestits llargs, i creix l'ús del color vermell, apunta l'informe deChicisimo.

Per elaborar l'estudi, les dones van pujar unlooka la pàgina web i van indicar de quina marca era cada peça i van assenyalar els colors que més utilitzen, iChicisimocompta el nombre de vegades que s'ha dit explícitament que una peça és d'una marca i el divideix pel nombre delookstotals.