INNOVACIÓ DESENVOLUPADA A BARCELONA

La vella cafetera s'actualitza

Marcilla llança la primera càpsula per a la màquina italiana tradicional inspirada en sistemes com el de Nespresso

Es fabricarà a Mollet i competirà amb les marques de cafè mòlt

Una cafetera italiana tradicional. A la silueta, la càpsula de Marcilla.

Una cafetera italiana tradicional. A la silueta, la càpsula de Marcilla. / jonathan grevsen

2
Es llegeix en minuts
SONIA GUTIÉRREZ
BARCELONA

Els fabricants de cafè torrat i mòlt observen des de fa anys com el seu producte perd terreny davant les càpsules monodosis. La meitat de les cafeteres que es venen actualment són de càpsules, i encara que només el 13% de les llars té avui dia una d'aquestes màquines, es calcula que els pròxims quatre anys la penetració arribarà al 25%. Però els partidaris del sistema clàssic no es resignen. Marcilla, líder de cafè torrat i mòlt a Espanya (amb una quota del 22%), vol revolucionar el sector amb una càpsula que, a diferència de totes les altres, està dissenyada per a la cafetera italiana tradicional.

«El mercat del cafè canvia, però l'oroley continua sent majoritària, és a sis de cada 10 llars», explica Mauro Schnaidman, que és el director de la divisió de cafè i te de Sara Lee (grup que inclou Marcilla i Hornimans, entre altres marques). Encara que en cinc anys la quota baixés al 50%, afegeix, continuaria sent un nombre molt important de consumidors.

La càpsula de Marcilla no és monodosi, sinó per a cafetera de sis tasses, però utilitza el mateix reclam de neteja i comoditat d'aquelles, ja que el cafè no surt del seu embolcall. Igual que la resta de càpsules, es promociona com a producte de qualitat a causa de la seva tecnologia. Marcilla afirma que el producte és pioner al món i es comercialitzarà només a Espanya, on tenen més clients amb cafetera italiana. Es vendrà en hipermercats i supermercats en paquets de quatre càpsules, per 2 i 2,50 euros.

La producció és cent per cent catalana: ha estat desenvolupada a Barcelona i es fabrica a Mollet, que ocupa uns 70 treballadors i ha contractat 17 persones més pel nou producte.

Notícies relacionades

Schnaidman preveu que la càpsula de Marcilla suposi el 8% del mercat del cafè a Espanya en cinc anys. «Aquest cafè no canibalitzarà o molestarà el cafè monodosi, perquè són consumidors diferents; competirà amb les marques de cafè torrat i mòlt», afirma. És a dir, els seus rivals principals seran Bonka (Nestlé), Saimaza (Kraft) i les marques blanques.

Sara Lee ja estava present en el sector de les càpsules de cafè a través de Marcilla Senseo, que en un any i mig de vida ha obtigut el 20% del mercat de monodosis a Espanya. Algunes marques ja fa anys que es mouen en aquest sector, com Lavazza, que va començar fa dues dècades. Però la que el va popularitzar va ser Nespresso, de Nestlé, que va facturar 1.890 milions d'euros l'any passat. Dos terços de les cafeteres de cafè espresso venudes a Espanya són de la marca que promociona George Clooney. Nestlé ven una altra de les principals marques, Dolce Gusto, que té a Girona la seva segona factoria europea, amb 180 treballadors.