Entrevista

Chris de Wolfe, president i fundador de Myspace: "La gent se sent cada cop més còmoda relacionant-se a internet"

Cibermilionari.

2
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ
BARCELONA

--Myspace acaba de presentar una plataforma per a telèfons. ¿Com veu el seu paper en el mòbil?

--L'accés a xarxes socials està creixent moltíssim. El 2007, 40 milions d'usuaris accedien a xarxes socials a través del mòbil. El 2012 seran 650 milions. És el futur de les xarxes socials i una gran oportunitat per a Myspace. Estem treballant amb tots els fabricants i hem fet acords amb iPhone, Blackberry, Nokia, Android i Palm. Als operadors també els interessa perquè veuen el negoci de les dades més interessant que el de la veu.

--Acaben d'entrar com a socis a la Symbian Foundation. ¿Crearan aplicacions específiques per a telèfons mòbils?

--Si, és clar. Podem fer coses diferents respecte al PC, com fer una foto amb el mòbil i enviar-la al meu perfil, accedir als meus contactes, o oferir anuncis i serveis basats en localització. I podem fer més aplicacions de música perquè som la comunitat més gran al voltant de la música del món. Pots veure on ets, on són els teus amics i invitar-los a un concert.

--¿Com evolucionarà el negoci de la música digital?

--Per nosaltres, la pàgina de cada conjunt és el centre de la seva carrera, de la seva existència. Pot mostrar què està fent, on tocarà, vendre entrades... La major part del negoci estarà relacionada amb transaccions comercials relacionades amb les actuacions, no només amb descàrregues. Anem cap a usuaris que escoltin música gratis en directe, per streaming.

--¿Com ha vist la polèmica al voltant de l'ús indefinit de continguts per part de Facebook?

--No l'he seguit gaire. Nosaltres fem pocs canvis sobre la pàgina i abans de fer-ne els consultem. Som molt transparents amb els nostres usuaris i això és important de cara a mantenir la seva confiança. Els nostres usuaris són els amos del seu contingut, i fins i tot poden emportar-se els perfils a altres pàgines web amb una eina que es diu MySpace ID.

--¿Què li agrada de la seva competència?

--Tenim molts competidors, i de diferent manera. A la part d'ingressos, estem venent anuncis a agències interactives i marques.

--Facebook té més usuaris que Myspace i està arribant a més públics. ¿Com ho afronten?

--Depèn dels països. Als EUA els nostres usuaris passen a la nostra xarxa el doble de temps que a Facebook. Ells tenen un sistema d'alertes molt bo per correu electrònic. Myspace s'usa per contactar amb els teus amics però també per descobrir nous continguts i noves cultures. I ho puc compartir amb els meus amics. No és Yahoo.

--El 45% dels seus usuaris tenen més de 35 anys. ¿És la generació que té menys temps per comunicar-se o el públic ha crescut?

--La generació d'internet ha crescut i la gent se sent més còmoda relacionant-se a la web. Kirk Douglas té més de 80 anys i és un dels nostres blocaires més actius.

Notícies relacionades

--¿Com ha anat el fòrum de Davos?

--L'ambient era bastant amarg, i això amplifica la recessió mundial. Em sembla que s'han d'accentuar més els remeis que els problemes. Els empresaris de mitjans haurien de ser més arriscats a l'hora de pensar models de negoci, com tindran presència a internet i com afrontaran que els anuncis classificats se n'estiguin anant a la xarxa.