POLÈMICA PEL NIVELL DE SUPORT DE L'ADMINISTRACIÓ A LA INDÚSTRIA LOCAL
Interior replica a UGT que el 34% dels seus cotxes nous són Seat
La fàbrica de Martorell entregarà aquest any 265 turismes als Mossos
El departament adverteix que impulsarà la compra de vehicles 'verds'
El departament d'Interior de la Generalitat ha respost les crítiques del sindicat UGT de falta de suport a la indústria local en les seves compres amb una carta en la qual afirma que manté Seat com a principal proveïdor de vehicles per a la seva flota. La fàbrica de Martorell subministrarà aquest any als Mossos i altres àrees del departament 265 cotxes, xifra que suposa el 34% de les adquisicions en règim d'arrendament.
El conseller Joan Saura va considerar injustificades les crítiques del secretari general de la UGT de Catalunya, Josep Maria Álvarez, per la compra de 14 cotxes híbrids (amb motors elèctric i de gasolina) a Honda, fabricats al Regne Unit, tenint en compte el volum molt més gran de vehicles adjudicats a la filial espanyola de Volkswagen. En declaracions a TVE, Saura va indicar que "no és un motiu de crítica".
La carta enviada pel secretari general d'Interior, Joan Boada, a Álvarez, a la qual ha tingut accés aquest diari, indica que el segon proveïdor en els dos concursos d'aquest any és Nissan, amb 171 vehicles. El departament va precisar que aquesta xifra inclou 27 Pathfinder i un Navara, models fabricats a la planta de la Zona Franca de Barcelona, mentre que la resta són d'importació. En total, el departament afirma que el 97% de les adjudicacions són a marques amb fàbriques a Espanya.
COMBUSTIBLES ALTERNATIUS
El departament defensa la incorporació dels cotxes híbrids d'importació al considerar que "marcaran una de les línies més interessants de vehicles ambientalment sostenibles". Per a pròxims concursos, Interior "analitza profundament" la utilització de combustibles alternatius i la seva consideració com un nou requeriment per a la renovació o ampliació de la flota.
Notícies relacionadesLa carta, que també ha estat remesa als sindicats de Seat, adverteix que les compres públiques són "un instrument perquè els potencials proveïdors locals tinguin incentius per desenvolupar tot el seu potencial innovador", i conclou que "una economia oberta i exportadora com la catalana no pot basar el seu èxit en el proteccionisme dels seus mercats interiors".
Álvarez va assegurar a aquest diari que l'adquisició de cotxes d'importació és un exemple de "la inexistència d'una política industrial adequada" i va demanar a l'Administració que actuï amb "pedagogia" i impulsi la creació d'ocupació amb compres que beneficiïn les fàbriques locals. El dirigent d'UGT va afegir que si Interior vol impulsar els cotxes híbrids "pot recolzar Seat per desenvolupar aquesta tecnologia" i evitar que perdi oportunitats.
- Vacances Missatge urgent de la policia pel que està passant amb les persianes a les segones residències i pisos que passen moltes hores buits
- PAU 2025 ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Fruit d’un acord amb el Govern estatal Catalunya ‘busca’ funcionaris per als seus ajuntaments: comença la selecció de 218 places
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Previsió de l’Aemet Torna la calor: els termòmetres pujaran a partir d’aquest dijous a tot Espanya i arribaran de nou a màximes de 40 graus
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Estat autonòmic Sánchez accelera les transferències a Euskadi mentre continua aturada la delegació d’immigració a Catalunya
- Festival Una epopeia de soroll atonal a l'hora del vermut: així s'inaugura el Primavera Sound a 6 quilòmetres del Fòrum
- Procés judicial L’entramat de Cellex suma 40 milions d’euros en actius a Luxemburg