POLÈMICA PEL NIVELL DE SUPORT DE L'ADMINISTRACIÓ A LA INDÚSTRIA LOCAL

Interior replica a UGT que el 34% dels seus cotxes nous són Seat

La fàbrica de Martorell entregarà aquest any 265 turismes als Mossos

El departament adverteix que impulsarà la compra de vehicles 'verds'

2
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES
BARCELONA

El departament d'Interior de la Generalitat ha respost les crítiques del sindicat UGT de falta de suport a la indústria local en les seves compres amb una carta en la qual afirma que manté Seat com a principal proveïdor de vehicles per a la seva flota. La fàbrica de Martorell subministrarà aquest any als Mossos i altres àrees del departament 265 cotxes, xifra que suposa el 34% de les adquisicions en règim d'arrendament.

El conseller Joan Saura va considerar injustificades les crítiques del secretari general de la UGT de Catalunya, Josep Maria Álvarez, per la compra de 14 cotxes híbrids (amb motors elèctric i de gasolina) a Honda, fabricats al Regne Unit, tenint en compte el volum molt més gran de vehicles adjudicats a la filial espanyola de Volkswagen. En declaracions a TVE, Saura va indicar que "no és un motiu de crítica".

La carta enviada pel secretari general d'Interior, Joan Boada, a Álvarez, a la qual ha tingut accés aquest diari, indica que el segon proveïdor en els dos concursos d'aquest any és Nissan, amb 171 vehicles. El departament va precisar que aquesta xifra inclou 27 Pathfinder i un Navara, models fabricats a la planta de la Zona Franca de Barcelona, mentre que la resta són d'importació. En total, el departament afirma que el 97% de les adjudicacions són a marques amb fàbriques a Espanya.

COMBUSTIBLES ALTERNATIUS

El departament defensa la incorporació dels cotxes híbrids d'importació al considerar que "marcaran una de les línies més interessants de vehicles ambientalment sostenibles". Per a pròxims concursos, Interior "analitza profundament" la utilització de combustibles alternatius i la seva consideració com un nou requeriment per a la renovació o ampliació de la flota.

Notícies relacionades

La carta, que també ha estat remesa als sindicats de Seat, adverteix que les compres públiques són "un instrument perquè els potencials proveïdors locals tinguin incentius per desenvolupar tot el seu potencial innovador", i conclou que "una economia oberta i exportadora com la catalana no pot basar el seu èxit en el proteccionisme dels seus mercats interiors".

Álvarez va assegurar a aquest diari que l'adquisició de cotxes d'importació és un exemple de "la inexistència d'una política industrial adequada" i va demanar a l'Administració que actuï amb "pedagogia" i impulsi la creació d'ocupació amb compres que beneficiïn les fàbriques locals. El dirigent d'UGT va afegir que si Interior vol impulsar els cotxes híbrids "pot recolzar Seat per desenvolupar aquesta tecnologia" i evitar que perdi oportunitats.