Fundador de Rimax

Del CD-Rom a la biometria

Va agafar experiència amb la comercialització de duplicadores de CD-Rom, un negoci que ha anat abandonant per diversificar-se cap a l'oci digital, la biometria i la videovigilància

Kim Sorensen, fundador de Rimax.

Kim Sorensen, fundador de Rimax. / GUILLERMO MOLINER

2
Es llegeix en minuts
MANEL TORREJÓN
BARCELONA

A Kim Sorensen (39 anys) li va saber greu de debò que el prenguessin per un criminal. Era l'any 2003 i la pirateria posava càrregues de dinamita als fonaments de les fins llavors acomodades indústries del cinema i de la música, habituades durant dècades a unes taxes de frau insignificants. Els temps estaven canviant i Hollywood i les discogràfiques demanaven caps. La policia va emprendre la que va definir com"la més gran operació contra la pirateria duta a terme a Europa":van confiscar mig milió de CD i DVD verges i de torres duplicadores. Després va resultar que tot aquell estoc de producte era legal."Ens van arribar a relacionar amb les màfies quan nosaltres veníem al canal: a la botiga, els nostres productes es venien a tota mena de clients. També a les administracions públiques: així, sabíem que l'Agència Tributària utilitzava els nostres equips perquè en fèiem el manteniment",explica Sorensen.

El malson està oblidat. Avui Rimax, l'empresa gestionada per Kim i el seu germà Erik, només genera el 4% de la seva xifra de negoci, de nou milions d'euros, amb les duplicadores de discos òptics i els llapis de memòria. El gruix, el 70%, prové de la comercialització d'equips informàtics i d'oci digital amb la seva marca (com a discos durs, reproductors o altaveus). I la resta procedeix de dues línies de producte de futur prometedor: els equips d'accés biomètric --llegeixen les venes de les mans-- i els de videovigilància.

"En el seu moment vam ser pioners portant les duplicadores a les botigues. I ara ho som al situar els nostres equips de biometria i de videovigilància per IP --internet-- o videoconferència en el canal detallista",explica Kim. Es tracta de productes de molt més valor, per descomptat, que els CD i DVD verges que comercialitzava en el passat:"Vam arribar a vendre 40 milions de discos òptics en un any, però avui no hi ha rendibilitat".

Notícies relacionades

Kim Sorensen ha dipositat molta confiança en els kits de biometria."La targeta magnètica i l'etiqueta de radiofreqüència poden canviar de mans. Un dit, no".

El gen empresarial habita a la saga dels Sorensen. El pare, danès, és empresari d'obra civil (la mare és espanyola). Kim, format en Dret, va arrencar el negoci de les duplicadores el 1993 amb un dels seus germans, Peter, avui desvinculat. D'ànim emprenedor no n'hi ha faltat: el 2000 va aglutinar els esforços d'una dotzena d'empresaris de tot Europa --tots ells distribuïdors de Philips-- per crear la central de compres Rimax, de la qual va acabar sent l'únic accionista.