Emprenedors

Croat contra l''spam'

Forjat com a empresari durant el 'boom' financer d'internet, Ticó ha consolidat

Serenamail com a proveïdor de seguretat per als comptes de correu de les empreses

Carlos Ticó, fundador de Serenamail.

Carlos Ticó, fundador de Serenamail. / ALBERT BERTRAN

2
Es llegeix en minuts
MANEL TORREJÓN
BARCELONA

Al tercer cop no falla. Carlos Ticó és un d'aquests empresaris tan valorats en la cultura anglosaxona dels negocis. És dels que ensopeguen i s'aixequen. Tornen a ensopegar i, sí, es tornen a aixecar. I, sobrats de tenacitat, emprenen una nova idea, aquest cop amb èxit. L'empresa que li ha donat més alegries és Serena Mail, que combat la plaga de l'spam,del correu indesitjat, a les empreses.

El seu producte no és un paquet de software dels que es venen a les grans superfícies especialitzades."Ens convertim en el servidor de correu del nostre client, i tan sols li entreguem els emails desitjats. Quan l'spam va néixer, les grans empreses gestionaven el problema soles, però quan els spammers van proliferar es van adonar que consumien massa recursos en una cosa que no era estratègica i que, al ser tan canviant, requeria una especialització. També es robava un temps preciós al departament de tecnologies".

La companyia, que va néixer el 2001, es fa càrrec dels serveis d'allotjament web i de la seguretat de grans firmes com la cervesera Damm i els hotels Husa. Aquest any s'instal.la a Portugal, amb oficina a Lisboa. Ticó preveu un augment de la demanda, si bé admet que encara hi ha empreses reticents a subcontractar la gestió del correu electrònic:"No saben que quan envien un email ja estan subcontractant serveis i no depenen d'elles mateixes".

Ticó i els seus vuit germans van compartir professor d'informàtica a domicili. Així va néixer el seu inte- rès per la disciplina, tot i que la seva formació va ser en direcció d'empreses. El pare, empresari de l'enginyeria de calor, li va inculcar la cultura de l'esforç:"El meu primer cotxe el vaig pagar venent endívies de l'explotació familiar pels colmados".

Notícies relacionades

Va iniciar la carrera laboral com a programador a Reed Elsevier, en el seu negoci de números 608. Va treballar per a una empresa del mateix sector a Filadèlfia, als EUA. Allà va viure l'emergència d'internet com a terra de promeses. El 1995, imbuït de l'entusiasme ianqui, va crear una firma de disseny de pàgines web. La competència es va accentuar i va fundar Pricewin Networks, una bossaon linede components i accessoris informàtics:"Vam tenir 1.200 empreses associades. El problema va venir quan vam voler passar a un model de pagament".

No es va rendir i va crear un negoci que consistia a comprar dominis de cognoms agrupant la força de compra dels que el compartien."Però va arribar Nameplanet i va oferir el mateix de forma gratuïta. Vaig sentir parlar de l'spam i vaig apostar per la seguretat".