Els productes

Caixa Sabadell truca a clients per un error a les seves hipoteques

Alguns afectats es neguen a canviar el contracte perquè suposa pagar més

2
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES / BARCELONA

En el sector de l'automoció a vegades passa que les marques avisen els posseïdors d'algun model perquè passin pel taller per canviar una peça defectuosa. Però no és tan freqüent que una entitat financera com Caixa Sabadell truqui als seus clients perquè van contractar una hipoteca amb un defecte de fàbrica.

Caixa Sabadell està avisant els clients que tenien unaHipoteca Creixentque la fórmula per calcular la quota mensual conté un gran error. "No estava pensada per a una pujada tan important dels tipus d'interès i acabava donant una amortització de capital negativa", va assegurar un portaveu de l'entitat.

La hipoteca afectada estava dissenyada per carregar quotes més baixes a l'inici del préstec i endarreria l'amortització de capital. Aquest tipus de producte financer sol ser habitual en el sector bancari i està pensat per reduir l'impacte de la compra de la vivenda a l'inici, quan s'ha de fer front a despeses com el notari o l'IVA.

Quan el sistema informàtic va detectar l'error, va congelar el cobrament de les quotes amb el consegüent problema per als responsables de les oficines de la caixa davant dels clients afectats. L'entitat proposa substituir el contracte de la hipoteca per un altre de rectificat. No obstant, l'entitat admet que la novació suposa, en alguns casos, un augment de la quota mensual.

EN CONTRA

Com és lògic, alguns dels afectats no han rebut de bon grat la trucada de Caixa Sabadell. Un d'ells --que prefereix mantenir l'anonimat-- assegura que no està d'acord amb la novació i que no firmarà "un document que a la llarga em perjudiqui". La rectificació de l'error li pot augmentar la quota mensual en uns 200 euros, i davant d'això, assegura, la seva oficina no li ha ofert alternativa.

La seva única opció, de moment, és ingressar cada mes la quantitat necessària per pagar la quota encara que la caixa no l'hi descompti. Davant aquesta situació, aquest client ha buscat cobrir-se les espatlles davant d'eventuals reclamacions per impagament del préstec i ha exigit a l'entitat que accepti per escrit que no cobra la hipoteca malgrat que disposa dels diners al compte.

Notícies relacionades

Els casos han arribat a l'Associació d'Usuaris de Bancs i Caixes (Adicae), que aquesta setmana va denunciar l'error de l'entitat i la seva pretensió de canviar els contractes de les hipoteques. "La manera de resoldre un problema informàtic no és firmant un contracte nou", afirma l'associació. Adicae adverteix que la firma d'un contracte es basa en el consentiment de les dues parts.

Davant aquestes queixes, la direcció de Caixa Sabadell ha donat instruccions a totes les seves oficines perquè revisin la llista d'afectats i els ofereixin alternatives que no suposin cap cost afegit.