DISTRICTE 9. Sant Andreu
La Sagrera surt al carrer amb la seva festa primaveral
El programa d'actes reuneix en un sol cap de setmana mig centenar d'activitats a l'aire lliure amb un marcat caràcter familiar i solidari
El pregó anirà a càrrec de la Coral El Bell Ressò

Actuació de Marcel et ses Drôles de Femmes. /
La Sagrera comença demà la seva altra festa major. Amb l'arribada de la primavera, els veïns d'aquest barri del districte de Sant Andreu surten al carrer per disfrutar i compartir multitud d'actes culturals per a tota la família. Les celebracions estan organitzades per les associacions del barri. «Tot va començar fa uns anys amb les activitats de portes obertes que organitzava durant el mes d'abril la parròquia de Crist Rei (Martí Molins, 43), i a poc a poc hi van anar participant diferents entitats», recorda Agustí Camps, membre de la Comissió de Festes de la Sagrera, responsable de la coordinació des de l'any 2006.
A diferència de la gran festa major del mes de novembre, que té un programa d'actes molt més extens i repartit en un parell de setmanes, les Festes de la Primavera de la Sagrera ocupen al calendari festiu del barri un únic i llarg cap de setmana, de demà, 18, a diumenge, 21. «Les dates han variat cada any i la nostra intenció és mantenir aquestes com a bones, poc abans de la celebració de Sant Jordi, perquè la gent les tingui més presents», diu el membre de la comissió organitzadora.
PREGONER / Sense pregó no hi ha festa popular com cal i, en el cas de les festes d'abril de la Sagrera del 2013, serà demà dijous a les vuit del vespre a la Nau Ivanow (Hondures, 28). L'encarregat de llegir el pregó serà Ignasi Miranda, director de la coral El Bell Ressò, que aquest any celebra el 30è aniversari. El tret de sortida, aclareix Camps, recau sempre en «persones lligades al moviment associatiu del barri», a diferència del pregoner de la festa major, que sol ser «més mediàtic».
ALTERNATIVA D'OCI / La gran majoria de les activitats programades són a l'aire lliure i gratuïtes. «Oferim un oci diferent i al costat de casa», explica Ariadna Camps, presidenta de la Comissió de Festes de la Sagrera, que destaca la bona sintonia entre les diferents entitats del territori. «Com que som un barri petit, estem tots molt units, i aquestes dates serveixen per connectar els veïns», afegeix la presidenta.
La programació, que compta amb mig centenar de propostes, inclou fires de productes artesanals, espectacles infantils, tornejos de ping-pong i hoquei,balls de tota mena, concerts a la plaça de Masadas, exposicions i conferències. Entre els plats forts, explica Ramos, hi ha una exhibició de circ contemporani, a càrrec de la companyia francocatalana Marcel et ses Drôles de Femmes a la plaça dels Jardins d'Elx, dissabte al matí. «És la primera vegada que organitzem un espectacle d'acrobàcia aèria i serà molt espectacular. Tindrà un format de 20 minuts, amb dues actuacions, a partir del migdia», afirma Ramos.
Notícies relacionadesLa solidaritat hi té un paper cada vegada més important, fins al punt que durant tot el cap de setmana hi haurà uns 20 punts de recollida d'aliments per als més necessitats de la Sagrera. «Hem d'aprofitar que la gent surt al carrer per aconseguir la seva col·laboració. Hi ha temps per a tot: per a la festa i per conscienciar-se», explica Xavier Colomer, tresorer de l'oenagé del barri La Sagrera es mou.
El també president de l'Associació Cultural i Recreativa Juguem recomana el torneig obert de catan, un joc d'estratègia a partir dels 9 anys que organitzen dissabte al matí al Centre Cívic La Barraca (Martí Molins, 29). La inscripció és gratuïta.
- Debat tècnic Per què la Via Laietana reformada no té arbres: dels túnels del metro al volum dels testos
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Distribució i IA Amazon ja sap quin producte demanaràs tres mesos abans que ho demanis