Noves tecnologies

Una quarantena de comerciants de Cornellà s’han format al Citilab el 2022

  • El laboratori ciutadà ha impulsat el Cicle de Transformació Digital perquè els negocis de la ciutat avancin en el seu procés de digitalització

Una quarantena de comerciants de Cornellà s’han format al Citilab el 2022

Ayuntamiento de Cornellà

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Una quarantena de persones vinculades al món del comerç local de Cornellà de Llobregat (Baix Llobregat) s’han format a Citilab al llarg del 2022 per adquirir competències digitals estratègiques i «arribar a coneixements professionalitzadors enfocats a l’ús d’eines digitals».

El laboratori ciutadà de Cornellà ha impulsat el Cicle de Transformació Digital per a comerços locals de la ciutat amb l’objectiu d’oferir la possibilitat als negocis cornellanenses d’«iniciar, avançar o millorar» el seu procés de digitalització.

D’aquesta manera, Citilab ha ofert suport als comerços de la ciutat perquè desenvolupin per primera vegada la seva imatge en l’entorn digital o bé perquè millorin la seva presència a Internet amb la voluntat d’explorar nous canals de venda, arribar a una audiència més àmplia, augmentar la seva visibilitat i, en última instància, fer créixer les seves vendes.

Sessions presencials i telemàtiques

Al llarg de sis tallers que s’han impartit de forma híbrida –tant presencialment com virtualment– durant l’any, les persones participants han adquirit nous coneixements per utilitzar les xarxes socials de manera professional, tenir una comunicació digital efectiva, aprendre de l’eina Google My Business, elaborar ‘newsletters’ «atractives», impulsar una botiga ‘online’ (‘e-commerce’) per vendre productes o serveis a través d’Internet i aprofitar el WhatsApp Business.

Des del Citilab assenyalen que la realització virtual de les formacions ha fet possible que moltes i molts comerciants de Cornellà hagin pogut combinar la seva activitat diària amb l’assistència als diferents tallers que, d’altra banda, «destaquen per tenir un alt nivell de fidelització, tenint en compte que la gran majoria de persones participants ha assistit a més d’un taller del cicle».

Notícies relacionades

El Cicle de Transformació Digital dirigit al comerç local s’ha emmarcat en el programa Treball, Talent i Tecnologia (TTT), una iniciativa de la Diputació de Barcelona que té per objectiu «promoure el treball digne, la millora competencial del talent local i el creixement econòmic sostenible a través de la tecnologia en el context actual d’afectació per la crisi sanitària».

Llegeix totes les notícies de Cornellà a EL PERIÓDICO Cornellà