INTERVENCIONS MUNICIPALS

La plataforma A Prop Teu Cornellà va gestionar 1.700 incidències el 2019

Al llarg de set anys de funcionament de la plataforma, ha rebut més de 8.000 avisos, aportacions i suggeriments

L’Ajuntament de Cornellà.

L’Ajuntament de Cornellà.

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’any 2019, la plataforma A Prop Teu va rebre un total de 1.696 incidències, amb un augment del 6,7% respecte a l’any anterior. Es tracta de col·laboracions directes de la ciutadania perquè l’Ajuntament de Cornellà pugui actuar per «solucionar qualsevol incidència relacionada amb la seguretat, la salubritat o la convivència», expliquen des del consistori.

Segons indiquen des de l’ajuntament, durant l’any passat es van dur a terme 505 microactuacions, 473 de relacionades amb temes diversos d’Espai Públic i la resta, associades a la Guàrdia Urbana, principalment temes relacionats amb la seguretat viària.

L’augment de l’ús de la plataforma és sostingut des de la seva posada en marxa, l’any 2013: en aquest període s’han gestionat 8.564 incidències.

Actuacions per àrees i per via d’entrada

Respecte a les incidències registrades l’any 2019, un 62% del total estan vinculades a l’àrea d’Espai Públic i Manteniment (1.050 incidències), mentre que un 21% corresponen a Guàrdia Urbana i Convivència (364 casos) i un 8% (141 expedients), a Salut Pública. La resta corresponen a Medi Ambient, obra pública i privada, o qüestions més genèriques.

Notícies relacionades

La majoria d’incidències (un 84%) es comuniquen via web, amb un formulari que permet geolocalitzar el punt on cal actuar, i la resta, per xarxes socials, especialment Twitter.

Més notícies de Cornellà a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA