Jocs Olímpics
De Cornellà a Wimbledon
Cinc tennistes del CIT Cornellà participaran en els Jocs Olímpics de Londres
Les cinc jugadores formen part del projecti Elitia, que pretén impulsar el tennis femení a Espanya

Imatge d’arxiu de Maria José Martínez, una de les tennistes que s’entrenen al CIT de Cornellà.
Maria José Martínez,Carla Suárez,Sílvia Soler,Núria Llagostera i Arantxa Parra formaran part de l'equip espanyol de tennis alsJocs Olímpics de Londres 2012 i jugaran ni més ni menys que a Wimbledon, el somni de qualsevol aprenent en aquest món. Les cinc jugadores, que s'entrenen en el Centre Internacional de Tennis(CIT) amb seu a Cornellà de Llobregat, representen pràcticament la meitat de la llista dels dotze membres de l'equip espanyol de tennis per als Jocs. Carla Suárez, María José Martínez i Silvia Soler competiran en la categoria d'individual femení, juntament amb Anabel Medina-l'única que no s'entrena aquí-. Per la seva part, Núria Llagostera juga a dobles amb la mateixa Maria José Martínez -que la setmana abans del torneig de Wimbledon va guanyar el seu primer torneig sobre herba- mentre que Arantxa Parra juga amb la citada Anabel Medina. La representació espanyola en tennis serà la màxima a la qual pot aspirar un país, ja que tant en la categoria masculina com en la femenina, estaran cobertes les quatre places individuals i dues més en els dobles.
Martínez, Suárez, Soler, Llagostera i Parra participaran del projecte Elitia, el primer Centre d'Alt Rendiment femení del tennis, que funciona des del 2011 dins del CIT de Cornellà. En concret, aquestes cinc aspirants al millor tennis, s'entrenen aquí, com a grup, des del mes de novembre. Pere Torres, director de l'Acadèmia Internacional del CIT Cornellà, no es mostra sorprès de la presència de les jugadores del centre als Jocs: "El grup d'Elitia té les millors jugadores espanyoles excepte la número u i aquestes noies formen part de l'equip espanyol equivalent a la Copa Davis masculina. El que sí que és clar és que la seva presència als Jocs ens aporta prestigi i dóna valor afegit al nostre centre, perquè aportem cinc de les sis jugadores de l'equip espanyol. Això ens dóna una gran satisfacció", admet. Torres no descarta que alguna d'elles pugui aconseguir medalla, més en dobles que en individuals. "No és cap bogeria", apunta.
EL CIT, preparant les futures tennistes d'èxit
El CIT Cornellà té com a objectiu la formació integral del jugador i la recerca d'una solució esportiva i acadèmica per a cada tennista, a partir de la formació tècnica, tàctica i física i mitjançant l'estudi i anàlisi individualitzades del joc, amb el suport de programes informàtics i audiovisuals. El CIT no es veu a si mateix com una acadèmia massiva sinó que, amb el segell de laFederació Catalana de Tennis, està dirigida als joves tennistes que tenen la capacitat, la disciplina i l'entusiasme suficients per intentar aconseguir la professionalització en el món del tennis. A Cornellà, el Centre Internacional de Tennis té les seves instal·lacions, que inclouen una residència.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Explicació científica Fumata blanca i fumata negra: ¿com aconsegueix el Vaticà canviar el color del fum per anunciar l’elecció del nou Papa?
- Conducció Els cinc consells de la DGT per comprar un cotxe de segona mà
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida