AVENÇOS EN LA INVESTIGACIÓ

'Prime editing', la nova i més precisa tècnica d'edició genètica

Una nova eina permetria editar fins al 89% de les variants genètiques associades a malalties

zentauroepp46033190 in this oct  9  2018 photo  an embryo receives a small dose 191021172634

zentauroepp46033190 in this oct 9 2018 photo an embryo receives a small dose 191021172634 / Mark Schiefelbein

El CRISPR, la prometedora eina d’edició genètica que en tan sols uns anys ha revolucionat el camp de la investigació, podria haver-se quedat obsolet. Aquest mateix dilluns, un equip d’investigadors ha presentat a la revista ‘Nature’ la que podria ser la següent generació d’aquest tipus d’eines: una nova i versàtil tecnologia d’edició genòmica que permetria augmentar els tipus d’edicions que es poden realitzar. Aquesta nova tècnica, batejada com a‘prime editing’, podria corregir al voltant del 89% de les variants genètiques humanes associades amb malalties. Els experts argumenten que aquesta nova tècnica és més eficient, produeix menys subproductes i té un ‘marge d’error’ més baix que altres tipus d’edició genètica.

Els investigadors responsables de l’estudi expliquen que, en l’actualitat, malgrat els avenços recents en les tecnologies d’edició del genoma, la majoria de les aproximadament 75.000 variants genètiques humanes patològiquesconegudes no es poden corregir de manera eficient. El conegut sistema d’edició del genoma CRISPR-Cas9, que fa tan sols uns mesos va acaparar portades de tot el món al ser utilitzat per modificar el genoma de dues nenes, pot produir algunes ruptures a la característica doble hèlix de l’ADN. Això, al seu torn, pot derivar en barreges incontrolades d’insercions i delecions d’informació genètica. Així mateix, alguns experts també han apuntat a una baixa eficiència en la correcció precisa de la majoria dels tipus de mutacions.

175 edicions genètiques