SORPRENENTMENT NORMAL

'Boríssov': el segon viatger interestel·lar després d''Oumuamua' irromp en el Sistema Solar

Un nou estudi confirma que aquest objecte és «indistingible dels cometes natius del Sistema Solar»

Els experts argumenten que els futurs treballs sobre aquest objecte celeste suposaran una fita en astronomia

zentauroepp42684961 in the night sky over eso s very large telescope  vlt  obser191014163015

zentauroepp42684961 in the night sky over eso s very large telescope vlt obser191014163015 / unknown

Fa només un parell d’anys, la troballa d’‘Oumuamua, el primer objecte interestel·lar procedent de fora del Sistema Solar, va entusiasmar la comunitat científica. Els astrònoms es van emocionar amb la detecció d’aquest peculiar asteroidefins al punt que alguns van arribar a especular que podria ser una nau alienígena.Ara, una nova recerca als confins de l’espai ha detectat la presència d’un altre cometa interestel·lar, batejat com a Boríssoven honor de l’astrònom aficionat que el va descobrir. En aquest cas, per sorpresa dels investigadors, l’objecte celeste que va venir de l’espai exterior és sorprenentment similar a qualsevol altre del Sistema Solar.

Un nou estudi d’aquest viatger estel·lar  apunta que el cometa Boríssov té una morfologia dominada per la pols, un to vermellós i un nucli sòlid amb un radi d’aproximadament un quilòmetre. «Basant-nos en aquestes característiques, l’objecte sembla indistingible dels cometes natius del Sistema Solar», explica Piotr Guzik, investigador de la Universitat Jagiellonian i autor principal de la investigació publicada aquest mateix dilluns a la revista ‘Nature’. «Això és realment genial perquè significa que aquest nou visitant és un d’aquests cometes interestel·lars mítics i mai abans vistos», afegeix Michal Drahus, coautor d’aquest estudi preliminar.

«El cometa encara està emergint de la resplendor matutina del Sol i està creixent en brillantor. Es podrà observar durant diversos mesos, cosa que ens fa creure que el millor està per venir», comenta Waclaw Waniak, també autor de l’estudi d’aquest objecte celeste. Els investigadors calculen que el 8 de desembre aquest objecte assolirà el punt més proper al Sol de la seva òrbita, per la qual cosa serà l’observaran des del telescopi hawaià Gemini North i el Very Large Telescope de l’Observatori Europeu Austral. «Podem dir amb seguretat que la investigació en aquest cos serà transformadora per a l’astronomia planetària i una fita per a l’astronomia en general», argumenta Guzik.

Viatger interestel·lar