HOMENATGE PÒSTUM

El Regne Unit encunya una moneda per commemorar Stephen Hawking

La fàbrica oficial de moneda britànica, Royal Mint, anuncia la creació d'una moneda per elogiar la vida i la tasca del cèlebre físic

moneda-hawking

EFE

El Regne Unit ha encunyat una moneda commemorativa de 50 penics per elogiar la vida i la tasca del físic Stephen Hawking, mort el març del 2018 als 76 anys. La peça està a la venda a través de Royal Mint, la fàbrica oficial de moneda britànica, en diverses versions, per un preu que va des de deu lliures (11,6 euros) la més barata, fins a 795 lliures (920 euros) per una d’encunyada en or.

Hawking va ser un delsfísics teòrics més cèlebres de les últimes dècades per les seves investigacions sobre la naturalesa delsforats negres i els seus populars llibres de divulgació científica.

La moneda commemorativa, que no entrarà en circulació, inclou una il·lustració que reprodueix la curvatura de l’espai-temps al voltant d’un forat negre, un dels fenòmens físics que el cosmòleg britànic va abordar a la seva cèlebre obra "A Brief History Of Time" (1988). "Stephen Hawking va aconseguir que alguns problemes difícils fossin accessibles i interessants", va afirmar la dissenyadora de la moneda, Edwina Ellis, en un comunicat de Royal Mint.

Reconeixement pòstum

Un dels descobriments més reconeguts de Hawking va ser la teoria que els forats negres emeten certa radiació, i per això s’evaporen lentament i a molt llarg termini poden arribar a desaparèixer. "Crec que el meu èxit més gran és haver descobert que els forats negres no són completament negres", va dir una vegada el cosmòleg a la BBC.