HOMENATGE PÒSTUM
El Regne Unit encunya una moneda per commemorar Stephen Hawking
La fàbrica oficial de moneda britànica, Royal Mint, anuncia la creació d'una moneda per elogiar la vida i la tasca del cèlebre físic

moneda-hawking
El Regne Unit ha encunyat una moneda commemorativa de 50 penics per elogiar la vida i la tasca del físic Stephen Hawking, mort el març del 2018 als 76 anys. La peça està a la venda a través de Royal Mint, la fàbrica oficial de moneda britànica, en diverses versions, per un preu que va des de deu lliures (11,6 euros) la més barata, fins a 795 lliures (920 euros) per una d’encunyada en or.
Hawking va ser un delsfísics teòrics més cèlebres de les últimes dècades per les seves investigacions sobre la naturalesa delsforats negres i els seus populars llibres de divulgació científica.
La moneda commemorativa, que no entrarà en circulació, inclou una il·lustració que reprodueix la curvatura de l’espai-temps al voltant d’un forat negre, un dels fenòmens físics que el cosmòleg britànic va abordar a la seva cèlebre obra "A Brief History Of Time" (1988). "Stephen Hawking va aconseguir que alguns problemes difícils fossin accessibles i interessants", va afirmar la dissenyadora de la moneda, Edwina Ellis, en un comunicat de Royal Mint.
Reconeixement pòstum
Un dels descobriments més reconeguts de Hawking va ser la teoria que els forats negres emeten certa radiació, i per això s’evaporen lentament i a molt llarg termini poden arribar a desaparèixer. "Crec que el meu èxit més gran és haver descobert que els forats negres no són completament negres", va dir una vegada el cosmòleg a la BBC.
Hawking és un dels científics que han sigut reconeguts en els últims anys per la fàbrica de moneda britànica, que el 2017 va presentar una peça en honor a Isaac Newton, que va elaborar la primera descripció de la força de la gravetat, i el 2009 va honrarCharles Darwin, que va establir les bases de la teoria de l’evolució.
Lucy Hawking, filla del físic britànic, va agrair el "privilegi" atorgat per la fàbrica de moneda. "Crec que el meu pare hauria estat encantat d’estar al costat de Sir Isaac Newton i Charles Darwin", va comentar. El director de Royal Mint, Nicola Howell, també va lloar per la seva banda les contribucions a la ciència de Hawking, que va ser "un dels físics més brillants del món".
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"