De tast amb...
VIDEOTAST | Nudus Muscat 2019, un ‘orange’ «despullat» que és un «espectacle»
El sommelier Rafel Sabadí, d’Uain Bar (l’Escala), tria aquesta elaboració del celler empordanès Pere Guardiola per a la sèrie de tastos dirigit per Jordi Cotrina
Sovint no sabem quin vi escollir en un restaurant o quina ampolla comprar en una botiga o supermercat. L’oferta és tan àmplia que resulta complicadíssim encertar tret que sempre triïs el de sempre. I si fas això, et perdràs moltes joies. Però si t’agrada descobrir, ¿què fas? ¿Et llances a l’aventura i t’arrisques a fallar, o acudeixes al consell d’un expert?
Si ets dels que confia en la saviesa aliena, ‘De tast amb...’ és el teu lloc. Aquesta secció de ‘Cata Mayor’, el canal gastronòmic d’EL PERIÓDICO i el grup Prensa Ibérica, al qual pertany aquest diari, acull les recomanacions de professionals del món del vi a través de videotasts dirigits per Jordi Cotrina.
«Mínima intervenció» en celler
En aquesta ocasió, el sommelier Rafel Sabadí, que dirigeix el bar de vins amb botiga física i ‘online’ Uain Bar (l’Escala), elegeix Nudus Muscat 2019, un ‘orange’ del celler Pere Guardiola, ubicat a l’Empordà. «‘Nudus’, en llatí, significa ‘despullat’», apunta l’expert, que celebra que el nom encaixi amb aquesta beguda que ha tingut la «mínima intervenció» en celler. «Sense filtrar, sense clarificar, sense sulfits afegits... La màxima nuesa possible. És un espectacle».
Elaborat amb moscatell sec, s’ha criat en àmfora de fang per homenatjar els romans que fa 2.500 anys ja feien vins a la zona. A l’haver fermentat amb les pells, exhibeix «un perfum molt intens de cítrics i notes florals i, en boca, molta textura, una acidesa molt ben controlada i un postgust molt llarg».
«Una autèntica meravella», resumeix Sabadí sobre aquest vi del qual només es comercialitzen uns quants centenars d’ampolles i que a Uain Bar mariden amb una tonyina amb una vinagreta de poma i gingebre.
¿T’animes a tastar-lo?
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»