VI 'CUM LAUDE'
Clos Erasmus 2013, 100 punts Parker
Aquest negre del Priorat aconsegueix per tercera vegada la màxima nota del guru nord-americà

clos-erasmus-horitzontal
Clos Erasmus 2013, del celler Clos i Terrasses, ha sigut l'únic vi català que ha aconseguit la màxima puntuació de la revista 'The wine advocate', del guru Robert Parker: 100 punts. El seu delegat a Espanya, Luis Gutiérrez, ha sigut qui ha valorat així aquest priorat, del qual només se n'han elaborat 2.700 ampolles.
Entre les raons per les quals li ha atorgat aquesta nota hi ha l'"equilibri" que exhibeix (70% garnatxa i 30% syrah) i el fet que és el vi "que representa millor el Priorat". No és la primera vegada, sinó la tercera, que Clos Erasmus aconsegueix la màxima puntuació. Un èxit inèdit a Espanya.
12 VINS DEL PRIORAT
Rere Clos Erasmus 2013 hi figuren 12 vins més del Priorat, tots amb 98 punts. Entre ells hi ha negres habituals a la llista de Parker, com Mas Doix 1902 2010, Clos Mogador 2013, Terroir al Límit Les Manyes 2014, Terroir al Límit Les Tosses 2014, L'Ermita 2014 i Arrels del Priorat (ranci).
Notícies relacionadesA continuació, un montsant, Espectacle 2013, obté 96 punts. En l'apartat dels vins blancs, triomfa Nun Vinya dels Taus 2013, amb 95 punts.
En la seva anàlisi, Gutiérrez critica els caves, i diu que no hi troba la "gràcia".
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- 40 anys de ‘retorn al futur’ Un DeLorean es passejarà el dia 29 per Barcelona
- De ruta per LLancà Els camins de la tramuntana
- CATA MAYOR La bona brasa marina arriba a Sabadell
- Restaurants a prop del mar per menjar després de la platja
- Dues propostes Viatjar a Tòquio i Beirut sense sortir de Barcelona