Amb un cop de metro
Tres llocs sobre l’asfalt de Barcelona per menjar calçots
Tres llocs on posar-te el pitet per gaudir amb aquestes cebes tendres: una masia urbana a la Rambla, un interior d’illa de l’Eixample i una taula davant del mar

D’acord, Barcelona no és Valls, i si vols fer una calçotada com cal el millor és desplaçar-se fins a la capital d’aquesta ceba tendra per engolir-ne una rere l’altra com si no hi hagués demà. Però potser no pots o no et ve de gust anar fins allà. En qualsevol cas, aquí et suggerim tres bones opcions.
El restaurant Canaletes, una masia urbana davant la font homònima (la Rambla, 127), proposa un menú amb fuet, olives, patates xips, calçots, pollastre marinat a les fines herbes, costella ibèrica amb salsa barbacoa a la catalana, botifarra a la brasa amb mongetes de Santa Pau, patata al caliu i recuit de drap amb mel de flors. Per beure, vi (en porró), cervesa o refresc i aigua. El serveix cada dia de 13.00 a 16.00 hores (cal reservar amb 24 hores d’antelació) i costa 37 €.
També és cèntric Belbo Terrenal (Casp 1-13), que els caps de setmana omple el seu enorme saló i el seu encara més enorme pati interior, que ocupa bona part d’un interior d’illa de l’Eixample, gràcies a una barra lliure de calçots, que s’acompanyen de vermut, porró de vi, patates xips, olives, secallona, pa de pagès amb tomàquet, botifarra, costelles i carxofes a la brasa amb mongetes de Santa Pau i crema catalana amb carquinyoli. Costa 41 €.
També es pot disfrutar dels calçots davant del mar... i amb ganivet i forquilla a Xiroi (passeig Marítim de la Nova Icària, 38), que integra el vegetal en suggeriments de la seva carta mediterrània que canvien cada 15 dies: ara toca xatonada amb calçots i romesco; bunyols de calçots amb allioli de romesco; calamar farcit de calçots, botifarra i papada amb trinxat de col kale, i arròs de pop amb calçots i molles ibèriques de romesco. Costen entre 9,50 i 23 €.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Cuiner David Peregrina, el xef mallorquí assassinat al Brasil, va fugir a Sud-amèrica després de ser condemnat per estafa en una trama de falses hipoteques
- Salut pública Una associació demanda Sanitat pels casos de danys causats per Nolotil
- Pensionistes Això és el que cobraràs de jubilació amb una nòmina de 1.500 euros al mes
- Catinones, droga camuflada Catalunya, base de comercialització d’una nova coca dels pobres
- Zona en tensió Desallotjament d’El Kubo i La Ruïna: La Salle Bonanova tancarà accessos i suspendrà activitats aquest dijous
- Laboral Tothom qui té un contracte indefinit ha de recordar això
- Investigació sueca Un estudi genètic associa el cafè a una reducció del greix i del risc de diabetis
- Idealista El súmmum del lloguer a Barcelona: un «àtic» de 12 metres quadrats per 650 euros al mes
- Investigació d’EL PERIÓDICO Treballadors del Camp Nou denuncien que empreses subcontractades manipulen els registres horaris per burlar Inspecció de Treball
- Exercici de transparència La primera enquesta del GESOP després de la investidura de Pedro Sánchez, al complet