Tornada sorprenent
El Cuiner de Damasc fa marxa enrere en el seu comiat i torna a obrir
El celebrat restaurant del Gòtic, que serveix un dels millors kebabs de Barcelona, reobre després d’un tancament de poc més d’un mes
Salem Kahbbaz deu tenir un gen com el de Mick Jagger. Amb 76 anys, el cuiner sirià va tancar fa poc més d’un mes El Cuiner de Damasc per jubilar-se i ja n’ha tingut prou. Ja en té prou d’estar quiet. Necessita marxa. Així que ha reobert el restaurant, considerat un dels que serveixen els millors kebabs a Barcelona (farceix el pa de pita torradet amb carn de xai i de gall dindi adobades amb canyella i pebre, a més d’enciam, tomàquet, cogombre i salsa picant). «No em sento bé sense fer res, soc una persona activa» és la frase amb què justifica el seu retorn.
El Cuiner de Damasc, que es va inaugurar fa 15 anys, torna al mateix local del carrer dels Templers, al Gòtic, per a alegria dels seus fans, a qui els encanta el seu plat estrella i la seva cuina de l’Orient Mitjà, autèntica i accessible. Hi torna a haver llum a la sala d’atmosfera casolana, però només de dia, perquè Salem no es veu amb forces –de moment– de donar servei a la nit. Els diumenges i els dilluns estarà tancat.
«Va ser un malentès»
L’adeu temporal d’El Cuiner de Damasc coincidia, segons va explicar al seu dia Salem, amb el final del contracte de lloguer del local. En realitat no era així, sinó que la raó del comiat era que temia que la nova propietat de l’edifici el forcés a acabar l’arrendament, igual que havia fet amb un dels seus veïns, amic seu.
I aquesta intranquil·litat el va fer entregar les claus a final de setembre, com ha explicat a Totbarcelona.cat. Quan es va assabentar que no hi havia cap problema amb el lloguer («va ser un malentès»), va pensar immediatament a reobrir les contraportes de fusta del restaurant.
Això ha fet aquest dimecres. Han arribat els turistes, els veïns i els treballadors de la zona, que han tornat a menjar el seu celebrat kebab, a més del seu falàfel, el seu hummus i les seves moltes altres delícies que també es poden trobar al llibre que va escriure el 2008 amb el seu amic antropòleg Jordi Colobrans, ‘El Cocinero de Damasco, cocina, cultura y recetas’ (Zendrera Zariquiey).
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Un any de la dana 8 versions sobre 5 hores clau
- Tribunals La jutgessa cita el Barça com a investigat en el cas Negreira
- Després de la reunió a Perpinyà Junts descarta que es pugui reconduir la ruptura amb el PSOE amb una reunió entre Sánchez i Puigdemont
- Cine Luis Tosar i Rigoberta Bandini presentaran la gala dels Goya: «Hi haurà molt català, gallec, eusquera i castellà»
- MERCATS Quatre claus per explicar el 16.000 de l’Ibex
- Informe de les Nacions Unides Les previsions climàtiques mostren signes de remissió en les emissions contaminants per primera vegada: «Ara cal accelerar l’acció»
