Després de la reunió a Perpinyà
Junts descarta que es pugui reconduir la ruptura amb el PSOE amb una reunió entre Sánchez i Puigdemont
Jordi Turull rebutja una moció de censura i deixa en mans del president del Govern un hipotètic avanç electoral
Sánchez i Puigdemont: els 5 moments d’una relació d’anades i vingudes que va acabar en ruptura
¿Com es traduirà la ruptura entre Junts i el PSOE? Totes les claus de l’anunci de Puigdemont
El secretari general de Junts, Jordi Turull, ha avisat aquest dimarts que la ruptura amb el PSOE és definitiva i ha descartat que una hipotètica reunió entre el líder de Junts, Carles Puigdemont i el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, pugui reconduir les coses. «El tema és que ja no ens els creiem», ha avisat el dirigent postconvergent en entrevistes a RAC1 i TV3 després que la direcció del partit decidís aquest dilluns a Perpinyà donar per trencat l’acord d’investidura firmat amb els socialistes fa dos anys.
No obstant, Turull ha evitat entrar a especular sobre una moció de censura instrumental i ha deixat en mans del cap de l’Executiu central la decisió sobre si ha d’avançar les eleccions. A més, ha sigut molt crític també amb el PP, per tal d’allunyar, així, les especulacions sobre un possible acostament entre aquestes dues formacions per tombar el Govern del PSOE. «Els socialistes han suspès moltes assignatures d’aquest acord, però és que el PP hauria de repetir curs», ha asseverat.
La pregunta de la consulta
Turull s’ha expressat així hores abans de posar en marxa la consulta a la militància que ha d’avalar aquesta decisió i que es produirà entre dimecres i dijous d’aquesta setmana. Aquesta mateixa tarda, el consell nacional del partit es reunirà de manera telemàtica per activar els mecanismes interns, però el secretari general de la formació ja ha avançat quina serà la pregunta que traslladaran a la militància: «Esteu d’acord o no amb la proposta de la direcció nacional de donar per finalitzat l’acord d’investidura amb el PSOE davant els reiterats incompliments i compromisos».
Notícies relacionadesIgual que va fer aquest dilluns Puigdemont, Turull ha responsabilitzat el PSOE d’incomplir l’acord de Brussel·les, que ha qualificat d’«una finestra d’oportunitat», i ha assegurat que els socialistes han incomplert la confiança, el compliment d’acords i els resultats. «El tema és que ja no ens els creiem. És a dir, el cistell d’incompliments, de falta de voluntat, de falta de confiança, que havíem de millorar-la i que això ha anat a pitjor, és tan gran que això no ho resol. Nosaltres ja estem en la fase dels fets. De les paraules ja n’hem sentit dir tantes i tantíssimes», ha afirmat.
Crítica a ERC
Turull també ha assegurat tenir «la consciència tranquil·la», perquè considera que el seu partit ha «complert» amb l’acordat amb els socialistes, i l’única autocrítica que ha fet és que la ruptura s’hauria pogut produir abans i ha rematat que la seva formació no té «voluntat de crossa» del Govern espanyol. «No complir amb Junts té conseqüències. Potser amb d’altres no», ha assenyalat Turull, en un clar dard a ERC. Amb tot, ha dit que el PSOE «no té un projecte per a Espanya», sinó que «té un projecte per al PSOE, el poder pel poder, aguantar a costa del que sigui».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Dos anys després de la investidura Així serà la consulta a la militància de Junts per trencar amb el PSOE: pregunta i dates
- Sortejos La Grossa de la Castanyada 2025: dia i premis del sorteig de Loteries de Catalunya
- Tribunals La jutgessa cita el Barça com a investigat en el cas Negreira
- Després de la reunió a Perpinyà Junts descarta que es pugui reconduir la ruptura amb el PSOE amb una reunió entre Sánchez i Puigdemont
- Cine Luis Tosar i Rigoberta Bandini presentaran la gala dels Goya: «Hi haurà molt català, gallec, eusquera i castellà»
