Banyes temptadores
El millor croissant artesà de mantega d’Espanya del 2023 el fa Can Carriel (Roda de Ter)
L’obrador aconsegueix la millor nota d’un jurat de professionals que n’ha valorat el gust, l’alveolat, el fullat, el color, el format i l’acabat
Croissants fins a l’infinit i més enllà d’Albert Roca
Els millors croissants: les banyes que més t’agraden

Ja se sap quin és el Millor Croissant Artesà de Mantega d’Espanya, títol del concurs que organitza el Gremi de Pastisseria de Barcelona i en el qual participen obradors de tot el país: Can Carriel (Roda de Ter), que ja es va imposar el 2017. En l’anterior edició, el 2022, va vèncer Canal (amb establiments als carrers de Calvet i de Muntaner de Barcelona). I el 2021, Panem, de Madrid (carrer de Fernán González, 42), que es va convertir en el primer guanyador no català en la història del certamen.
Entre les 8.00 i les 10.00 d’aquest matí, els 60 candidats han entregat 12 croissants artesans de mantega cuits a l’Escola de Pastisseria del Gremi de Barcelona, on s’ha celebrat la competició. Mitja hora després, el jurat professional, en el qual hi havia reconeguts professionals de la pastisseria, ha començat la degustació i deliberació.
En el certamen, s’han tingut en compte diversos factors a l’hora d’emetre la decisió: el gust (40 punts), l’alveolat (15), el fullat (15), el color (10), el format (10) i l’acabat (10). Criteris que van en la línia del que justament pretén el concurs: incentivar i premiar les habilitats dels pastissers artesans en brioixeria.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat
- Atacs al Govern Les saunes del pare de Begoña Gómez, el «míssil de flotació» llançat des de les clavegueres per Villarejo contra Sánchez: «Això el mata»