Als 49 anys
Mor Julie Powell, la bloguera real de la pel·lícula ‘Julie & Julia»

L’escriptora gastronòmica Julie Powell, coneguda pel seu blog de cuina «Julie & Julia» i objecte d’una pel·lícula protagonitzada per Amy Adams i Meryl Streep, ha mort als 49 anys.
El diari ‘The New York Times’ va anunciar aquest dimarts que Powell va morir el 26 d’octubre a la seva casa d’Olivebridge, al nord de l’estat de Nova York i que el seu marit, Eric Powell, va dir que la causa va ser una aturada cardíaca.
L’escriptora es va fer cèlebre al relatar en un blog de manera divertida com va ser cuinar durant un any totes les receptes (524) de la xef Julia Child, autora de l’«El arte de la cocina francesa» i una de les grans divulgadores de la bona taula entre les mestresses de casa nord-americanes.
Abans que acabés l’any, Salon va informar que el blog tenia unes 400.000 pàgines vistes en total, així com diversos milers de lectors regulars que consultaven cada dia si Powell realment acabaria a temps.
Film de Norah Ephron
L’editorial Little, Brown & Company va convertir el blog en un llibre, «Julie & Julia: 365 Days, 524 Recipes, 1 Tiny Apartment Kitchen» (Julie y Julia: 365 días, 524 recetas, 1 pequeña cocina de departamento). I d’allà va sorgir una pel·lícula, «Julie & Julia» (2009), que va ser l’últim film de la directora Nora Ephron i que va tenir com a protagonistes Mery Streep en el paper de Julia Child i Amy Adams com a Julie Powell.
La xef Julia Child va morir el 2004, per la qual cosa mai va poder veure la pel·lícula, però, segons ‘The Times’, coneixia el blog de Powell i va dir a la premsa no entendre per què Powell tenia tants «problemes» per recrear les seves receptes.
Notícies relacionadesEl 2009, Powell va publicar el seu segon i últim llibre, «Cleaving: A Story of Marriage, Meat and Obsession», en què descriu les relacions extramatrimonials que va viure estant en parella.
«Aquesta vegada, la connexió amb el menjar va ser més fosca: va juxtaposar el seu aprenentatge com a carnissera amb una dissecció dels seus estats d’ànim i el matrimoni», relata ‘The Times’.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada