Cata mayor

Idees estivals

5 menjars sans i variats per portar a la feina

  • Et proposem el menú perfecte per dinar a l’oficina aquests dies d’estiu

5 menjars sans i variats per portar a la feina
2
Es llegeix en minuts

Elaborar menjars per portar-los a l’oficina es pot convertir en una tasca tediosa i que moltes vegades acaba amb les nostres idees de menú diari. Ara que arriba l’estiu, les amanides i plats freds guanyen protagonisme i poden arribar a avorrir si es desconeixen les millors combinacions.

Així, et proposem cinc plats variats, sans i perfectes per posar a la carmanyola.

1. Amanida d’arròs

És un dels plats perfectes per a la temporada d’estiu i molt senzill d’elaborar. Amb arròs (més sa si és integral) i les teves verdures preferides pots preparar un menú de migdia perfecte. Els ingredients més habituals: tonyina, pèsols, pastanaga, blat de moro, poma... Tot i que sempre pots innovar afegint-hi bròquil, brots de soja, fruites del bosc, les espècies que t’agradin... Només has de coure l’arròs amb una miqueta d’all i sal (doble d’aigua que d’arròs), deixar-lo refredar i afegir-hi la resta d’ingredients. En el cas que utilitzis bròquil, el pots coure junt amb l’arròs. Com a adorn agrada molt una culleradeta de mostassa amb una mica de mel i oli d’oliva.


2. Minestra de verdures

És una de les receptes més tradicionals de la gastronomia espanyola i perfecta per portar-la a l’oficina i reescalfar-la. Si no et vols menjar el cap, fins i tot les venen preparades per bullir-les o passar-les pel microones. Una altra opció és aprofitar les sobres d’unes verdures que t’hagin quedat del dia anterior. Les has de saltejar amb una mica de cansalada viada o gall dindi, pernil, pollastre i directes al tàper.


3. Amanida de pèsols amb tomàquets cherry i ou dur

Els pèsols són un aliment que es conserva perfectament i fresc tot i que s’hagi cuinat el dia anterior i és una idea perfecta per incorporar llegums a la dieta si els cigrons (també perfectes per fer amanides) no et convencen. Pots comprar-los ja cuits o frescos per coure’ls. Després hi afegeixes uns tomàquets cherry i ou dur. Amaneix-ho com més t’agradi i serà un plat perfecte per als dies laborals.


4. Truita de carbassó i ceba

Notícies relacionades

Qualsevol recepta amb ou et pot salvar quan no saps què fer-te per dinar a la feina. L’avantatge de les truites és que es poden cuinar amb molta antelació i queden saboroses tant fredes com calentes. Aquesta de carbassó i ceba acompanyada amb una mica de mató o formatge fresc, uns tomàquets cherry i un grapat de brots tendres serà un plat ideal de migdia. La seva elaboració és tan simple com substituir les patates tradicionals pel carbassó, que és més lleuger.


5. Wok de quinoa

La quinoa és una saníssima manera de substituir la pasta o l’arròs i canviar el menú diari. Es pot coure a casa o es poden comprar els pots en els quals ve cuita i només s’ha d’escalfar. Si va acompanyada de tires de gall dindi o pollastre a la planxa, espàrrecs, xampinyons, ceba i el toc final d’un ou remenat, té gust de glòria beneïda. També s’hi poden incloure unes boníssimes gambes a la planxa.