Agafa pa i suca
Oli de tòfona amb alguna cosa, sisplau
Amb un raig d’aquest ungüent fètid, un simple biquini pot convertir-se en una tapa d’autor i costar 2 euros més. Ha colonitzat incomptables cuines
El meu paladar no està entrenat per a la tòfona. Seria incapaç de dir si la tòfona que he menjat en alguns restaurants ha sigut desenterrada per un gos a la campanya d’Osca o ha arribat per AliExpress. No obstant, existeix un derivat d’aquest fong amb el que estic més familiaritzat, un líquid fètid i corrosiu que, d’un temps ençà, ha colonitzat incomptables cuines. L’oli de tòfona.
¿Es nota el tuf? Tot «a la tòfona». Truita amb tòfona. ¡Entrepans amb tòfona! ¿Per què? Em pregunto quant tindran de tòfona real aquests olis miraculosos que amaren els plats de tants restaurants i tan bé ajuden a emmascarar les carències del producte. Em pregunto si la fortor enganxosa dels esmentats olis s’acosta el més mínim a l’olor de tòfona de veritat.
Truc d’il·lusionisme
Suposo que hi haurà alguns olis de tòfona que compleixin el promès, però en absolutament tots els meus affaires amb aquest líquid, l’únic que he trobat és més química que als lavabos del Psicódromo. L’oli de tòfona sense tòfona és un truc d’il·lusionisme que em produeix estupefacció. Amb un raig d’aquest ungüent fètid, un simple biquini pot convertir-se en una tapa d’autor i costar 2 euros més. El bitxo no només devora tot el sabor dels aliments que acompanya, sinó que també li clava una bona dentada a la teva cartera. ‘Win-win’.
Et pot interesarA més, si coqueteges amb l’oli de tòfona, hauràs d’explicar que no t’untes el clatell amb Brummel. L’oli de tòfona funciona amb les mateixes coordenades de destrucció massiva que la colònia de David Bustamante: impregna cada partícula d’oxigen amb el seu tuf còsmic i aniquila qualsevol sabor o aroma a 200 metres al voltant. I jo, sincerament, ja no estic per buscar en Jacq’s.n
Ja ets usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- La lluita contra la pandèmia Catalunya obre la porta a iniciar una desescalada a partir del 26 d'abril
- Els testimonis Una exalumna de Dansa de l’Institut del Teatre: «Van destrossar la meva autoestima»
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Cinc plantes per foragitar els mosquits de casa aquest estiu
- Investigació ¿Per què la Covid és innòcua per a uns i greu per a altres? Tres factors genètics podrien ser-ne la clau
- Revolució a les aules Els alumnes de Dansa de l’Institut del Teatre denuncien vexacions
- La pregunta d’‘Aquí, amb Josep Cuní’ i EL PERIÓDICO ¿S’ha de prohibir fumar a les terrasses de bars i restaurants?
- Sondeig del GESOP Enquesta eleccions Madrid 2021: Ayuso guanyaria folgadament malgrat la divisió sobre la seva gestió
- 90è aniversari d’una etapa històrica Veritats i mentides sobre la Segona República
- Sanitat proposa prohibir fumar en terrasses tot i que hi hagi dos metres de distància
- 90è aniversari El PP, Vox i Ciutadans carreguen contra Sánchez pel seu record de la II República