Art i conscienciació
El metro de Barcelona estrena un mural i una experiència interactiva per al 8M
Mural situado en la estación Espanya /
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) també se suma al 8M amb iniciatives que ja es poden apreciar en estacions molt transitades del metro de Barcelona. La primera és a l’intercanviador de plaça Espanya (L1 i L3), on hi ha un mural realitzat per l’artista Valery Blanchard. Reprodueix un famós lema de l’activista Rosa Luxemburg (1871-1919): «Per un món en què siguem socialment iguals, humanament diferents i totalment lliures».
La frase ha estat escollida per la plantilla de TMB mitjançant una votació popular. L’obra també es pot veure als centres de treball de la companyia. Aquest mural es pot veure des del 3 de març al passadís que connecta les línies L1 i L3.
D’altra banda, a l’estació de Passeig de Gràcia s’ha estrenat una proposta artística interactiva anomenada ARS Gràcia, que consisteix a portar l’usuari, segons TMB, a una experiència «única» mitjançant llums i melodies. Utilitza veus de dones artistes que formen part de l’Associació de Músics de Carrer i del Metro de Barcelona (AMUC BCN) i s’inspira en la musicòloga Susan McClary i la compositora Eliane Radigue.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Llibertat d’expressió La bandera
- THE OTHER CLUB El cercle viciós de Carmen Herrero
- EL GRAN PREMI DE MOTOCICLISME DE CATALUNYA Àlex Márquez domina l’esprint davant un aguerrit Pedro Acosta
- Campiones de la copa de la Reina Triplet abans de la Champions
- Segona vida (42) / Paco Martínez "Jugava amb botes usades de Cruyff; ‘abans de llençar-les, dona-me-les’", li deia
