Passeig de Gràcia tancarà l’accés a l’L4 cinc setmanes
Mentre durin els treballs de millora dels accessos del metro serà necessari accedir al vestíbul de l’L3 i realitzar el canvi.
L’accés a l’L4 de metro entre la Gran Via i el passeig de Gràcia es tancarà el 29 de setembre durant cinc setmanes. El motiu són les obres per millorar l’accessibilitat de l’estació. En aquest punt comencen els treballs per connectar el carrer amb el vestíbul mitjançant un nou ascensor.
Per accedir a l’L4 serà necessari baixar pels accessos a l’L3, cosa que prolongarà uns minuts el camí cap a la línia. Les obres consistiran a més a redistribuir tot el vestíbul i canviar tota la barrera tarifària, a la qual s’afegirà també una porta per a persones amb problemes de mobilitat. "És necessari tancar el vestíbul", va constatar ahir Celia Riera, tècnica de la Generalitat que va explicar als veïns, convocats en una sessió informativa, els detalls sobre la marxa de les obres i les repercussions que tindran en la seva vida diària.
Les molèsties duraran fins a les festes de Nadal. Aquesta serà la principal afectació, però les obres van més enllà. Paral·lelament, també s’estan instal·lant tres ascensors més a l’estació de metro Passeig de Gràcia tant per a l’L4 com per a l’L3, si bé en aquests altres casos no és necessari tancar cap més accés.
El projecte per millorar l’accessibilitat de l’estació, amb un pressupost de 5,2 milions d’euros, va començar el gener del 2024. Fa nou mesos ja es va posar en marxa el primer dels quatre ascensors projectats: el que connecta les andanes de l’L3 amb el passadís de correspondència amb l’L4. També es van eliminar unes escales al mig del passadís, que es van transformar en una rampa.
Ascensors pendents
Una veïna amb cadira de rodes va lamentar que a l’L2 queden encara accessos sense ascensor. "De 163 estacions de metro, moltes dobles (al connectar diverses línies de metro) i alguna fins i tot triple, el 85% estan adaptades. És un orgull", van respondre els tècnics de l’ajuntament. El compromís, van afegir, és arribar a totes les estacions, tot i que algunes requereixen una intervenció "amb un nivell tècnic molt complicat". Verdaguer, Plaça de Sants i Urquinaona són alguns exemples d’estacions en què també queda encara feina per fer.
Notícies relacionadesEls veïns van preguntar també per les obres de Verdaguer. Van començar el gener d’aquest any i acabaran la primavera del 2027. Diversos dels congregats es van mostrar impressionats: falta un any i mig. En aquest cas també es millorarà l’accessibilitat de l’estació, va incidir l’Ajuntament, amb la substitució de les escales mecàniques i dos nous ascensors a l’L4 i l’L5.
En superfície, l’estat en què queden els carrils bici a conseqüència de les obres és el que preocupa altres veïns. O desapareixen o es disposen de manera inapropiada, cosa que no garanteix la seguretat dels ciclistes, alguns dels quals són "nens que van a l’escola", va dir un representant del Bici Club Barcelona (BACC).
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Mazón pacta la sortida amb Feijóo al marge del PP valencià
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Negociacions a Suïssa Zapatero no dona per «definitiva» la ruptura de Junts i admet que el cas Cerdán «va impactar» en la relació
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- 8 PARTITS SEGUITS ENCAIXANT A falta de joc, Flick intenta resetejar el Barça
- Estrena saborosa a l’Eixample Així serà el Circolo Popolare, el nou gran restaurant de Big Mamma a punt d’obrir al passeig de Gràcia de Barcelona
