El Suprem exculpa Badia i torna la causa de Tersa a Badalona
 
	La incineradora de Tersa, en Sant Adrià de Besòs. /
El Tribunal Suprem va tornar als jutjats de Badalona la causa pel presumpte excés de contaminació de la incineradora pública de residus Tersa, situada a Sant Adrià de Besòs, i va exculpar l’expresident d’aquesta empresa i diputat de Sumar Eloi Badia, a l’entendre que no hi ha prou indicis en contra seu.
No obstant, la investigació continuarà respecte a un altre imputat, F. R., del qual afirma que tenia "des de feia bastants anys el càrrec de cap d’explotació d’aquestes instal·lacions, cosa que li comporta una "clara posició de garant per evitar el risc ambiental derivat d’un conegut funcionament anòmal, aspecte aquest que no s’aprecia en l’aforat investigat", remarca l’alt tribunal en la seva resolució.
Irregularitats tècniques
La interlocutòria, a la qual ha tingut accés EL PERIÓDICO, declara que, encara que Badia presidís Tersa, "no hi ha participació conscient de l’investigat en les irregularitats del funcionament, marcadament tècniques, detectades durant la investigació en el desenvolupament de l’activitat d’incineració desenvolupada per aquestes instal·lacions des de l’any 2017 al 2022".
El Suprem es va pronunciar sobre aquest aspecte davant la condició d’aforat de l’expresident de la companyia i ara diputat. Badia, incideix la resolució, va ocupar el càrrec de president de l’empresa simplement per ser el regidor en la matèria de medi ambient de l’Ajuntament de Barcelona i, a més, per formar part el consistori de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, en l’àmbit de la qual Tersa deixava els seus serveis de gestió i tractament de residus, com el de la incineració investigada.
Els magistrats apunten que el cap d’explotació imputat "havia d’assegurar que aquell tractament de residus es verifiqués amb respecte a la normativa ambiental".
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sistema sanitari El càncer de còlon en homes de 20 a 29 anys augmenta un 14% a l’any a Espanya
- Avenç científic La creació d'un ronyó híbrid d'humà i porc obre un nou horitzó per als trasplantaments
- Hi haurà demanda civil El malson d’un propietari de Barcelona: «El meu inquilí ha aixecat parets i lloga habitacions per dies a turistes»
- Material de construcció Catalunya crea un ‘hub’ per construir edificis amb la fusta obtinguda després de la gestió forestal
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Celebrem la vida
- Ruta Girona culmina les fires
 
			 
			