Barcelona Entre Tots
Les propostes dels lectors: multes i més sensibilització contra la brutícia a Barcelona
Penalitzar els que llencin escombraries i burilles al carrer i una taxa per netejar els excrements dels gossos, entre els suggeriments a la plataforma de participació d’EL PERIÓDICO
La neteja a Barcelona: preocupació rècord malgrat una inversió històrica
Els cinc grans desafiaments de Barcelona que marcaran la campanya electoral

L’estat de la neteja a Barcelona genera debat també a EL PERIÓDICO. A la plataforma de participació Barcelona Entre Tots, els lectors han aportat 13 propostes en els últims dies al repte de tenir a ratlla la brutícia al carrer. Per ara, i fins que la consulta oberta a la web es tanqui el 23 d’abril, la petició que obté més suports planteja incrementar la imposició de multes als que llencin les escombraries fora dels contenidors, papereres i punts habilitats i intensificar, alhora, les campanyes de sensibilització. També sobresurt la idea de crear una taxa municipal per costejar la despesa de la retirada d’excrements de gossos i conscienciar els fumadors perquè no tirin les burilles a terra.
«És important conscienciar la població sobre la importància de mantenir els carrers nets i fomentar hàbits responsables, com no llençar escombraries al carrer i dipositar-la als contenidors corresponents», postula el lector Hrvat. Remarca que «no és Colau la que ve i tira escombraries des del cotxe oficial».
«Es poden realitzar campanyes de sensibilització i educació ciutadana en mitjans de comunicació, xarxes socials i espais públics. I MULTAR, MULTAR I MULTAR», remarca, així, en majúscules. Remarca que imposar sancions és «imperatiu». Suggereix que «es pot involucrar la població en activitats de neteja i manteniment de la ciutat, com voluntariats» i «reforçar la inversió pública en neteja», entre altres idees.
Un impost «anual»
Notícies relacionadesEl lector Suso1 advoca perquè l’ajuntament incorpori un nou gravamen. Seria una càrrega «anual», amb la qual «ajudar els costos de neteja extraordinaris que provoquen els gossos en els espais públics».
Martucha també és partidària d’«una forta campanya de conscienciació» per no embrutar l’espai públic. Creu que hauria d’anar dirigida en especial als fumadors. En aquest sentit, opina que ha faltat severitat per castigar els que llencen les burilles a la vorera. «Els fumadors ho consideren un dret adquirit per anys sense cap impediment ni sanció», critica.
- Previsió de l’Aemet Espanya es prepara per a una onada de calor de rècord que deixarà registres fins a 10 graus per sobre del normal per a l’època
- Intervingut un grup de monges acusat d’actuar com una secta
- Un pla urgent lluitarà contra la "degradació" del barri de Sant Antoni
- ‘Streaming’ Netflix elimina el Pla Bàsic: data de desaparició i noves opcions
- Aliança Andrés Iniesta i Jordi Basté llancen una productora audiovisual
- Nou finançament La hisenda catalana ajorna fins al 2028 la gestió de l'IRPF
- Anunciats el 2022 La Cambra de Comerç urgeix l'Estat a accelerar els projectes d'ampliació de l'autopista AP-7
- Successos Carles Pérez, donat d’alta després de patir la mossegada d’un gos als genitals
- Vídeo | Un senglar es remulla a la platja de la Farella, a Llançà
- ENERGIA El Govern central llança la tramitació per via urgent del reial decret amb mesures per reforçar el sistema elèctric