Valorada en 60.000 euros
Barcelona accepta per primera vegada una obra de Gaudí per pagar impostos
La llei admet el pagament en espècie d’un tribut local mitjançant béns integrats al Patrimoni Cultural Català

El plenari de l’Ajuntament de Barcelona ha acceptat per unanimitat, i per primera vegada en la història de la ciutat, una obra d’art, un mirall atribuït a Antoni Gaudí, com a pagament d’un impost municipal. En concret, el mirall, valorat en 60.000 euros, servirà pel pagament parcial de la liquidació de la plusvàlua municipal de la senyora Isabel Ferran Sanahuja, per l’herència de la Casa Sayrach, la finca modernista situada a l’avinguda Diagonal 423-425, que fa xamfrà amb el carrer d’Enric Granados, com ja va avançar EL PERIÓDICO.
La llei general tributària (art. 60.2) i la llei de patrimoni cultural català (art. 58) admet el pagament en espècie d’un tribut local mitjançant béns integrats al Patrimoni Cultural Català. L’òrgan competent per acceptar aquesta forma de pagament és el ple de l’ajuntament, amb un informe previ del Departament de Cultura. Aquests supòsits sí que es donaven en aquest cas.
Així mateix, la Direcció de Memòria, Història i Patrimoni de l’Institut de Cultura de l’ajuntament va emetre un informe favorable a l’acceptació del mirall de Gaudí vist l’interès del Museu de Disseny de Barcelona perquè el mirall formi part de la col·lecció patrimonial cultural municipal o bé per enriquir la col·lecció d’art modern de Gaudí i el modernisme del MNAC.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Protesta Joves extutelats imploren a Drets Socials que no els faci tornar ajudes
- Baròmetre municipal La vivenda supera la inseguretat com a principal problema dels barcelonins
- Aquest dilluns L’onada de calor activa avisos per altes temperatures a tot Espanya i eleva a vermell el llindar de risc per la salut