mobilitat

PTP adverteix que la línia d’autobús H-12 aviat quedarà curta en capacitat

PTP adverteix que la línia d’autobús H-12 aviat quedarà curta en capacitat

RICARD CUGAT

2
Es llegeix en minuts
EFE

L’associació Promoció del Transport Públic (PTP) afirma que la línia de bus H-12 (Gornal – Besòs/Verneda) pot quedar «curta de capacitat en un futur no gaire llunyà», encara que estigui transformada en un autobús de trànsit ràpid (BRT, per les sigles en anglès), com ha anunciat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

La companyia va anunciar dimecres que el 2023 començarà a desplegar una sèrie d’innovacions tecnològiques que permetran que la línia H-12 (Gornal – Besòs/Verneda) pugui incrementar les seves prestacions i transformar-se en un BRT elèctric.

Avui dijous, en un comunicat, la PTP ha insistit a plantejar la conversió d’aquesta línia de la xarxa de bus de Barcelona en un tramvia que passi per la Gran Via de les Corts Catalanes per allargar l’actual línia T-5 fins a la plaça Ildefons Cerdà.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

«El volum actual de demanda del corredor justifica un eix tramviari», assegura l’associació en un comunicat en el qual afirma que el tramvia permetria superar les limitacions de capacitat de la línia H-12 a l’incorporar un mitjà de transport de més capacitat (4.000-8.000 viatgers per hora respecte als 2.000 viatgers per hora de l’autobús), especialment en el tram central de la línia entre la plaça Espanya i Glòries.

«Una línia de tramvia contínua entre la plaça d’Ildefons Cerdà, el Besòs i Badalona afavoriria els desplaçaments ràpids i accessibles sense haver de fer cap transbord ni enllaç en la segona avinguda més important de Barcelona», afirma la PTP.

Malgrat la insistència que en el futur circuli el tramvia per la Gran Via, PTP ha celebrat les mesures anunciades per millorar l’H-12, que ha reclamat que «no es limitin a una sola línia, sinó que siguin d’implantació immediata a la resta de corredors de la xarxa ortogonal» d’autobús de Barcelona.

Notícies relacionades

A més, reclama que la millora del servei en la línia H12 no es limiti a incorporar millores tecnològiques, sinó també elements i actuacions que permetin millorar la velocitat i l’eficiència del servei.

Concretament proposen, entre altres coses, apostar per un carril bus exclusiu i completament segregat d’altres vehicles (incloent-hi també el taxi), incrementar el nombre de parades dobles al llarg de la Gran Via o una gestió activa i eficient del control de les infraccions relacionades amb el carril bus.