Subvenció europea

Els autobusos de la línia H12 seran elèctrics i se n’ampliarà la freqüència

TMB ha anunciat també que hi haurà un sistema predictiu de demanda

Els autobusos de la línia H12 seran elèctrics i se n’ampliarà la freqüència

RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) incrementarà les prestacions de la línia de bus H12 (Gornal-Besòs/Verneda) per convertir-la en un ‘bus rapid transit’ (BRT) elèctric mitjançant una subvenció d’1,2 milions d’euros atorgada per la Unió Europea.

Així, el 2023 començarà a desplegar una sèrie d’innovacions tecnològiques que permetran l’increment de prestacions de la línia i que faran possible la transformació de la línia H12 actual després de rebre una adjudicació del programa e-BRT 2030, segons ha informat TMB aquest dimecres en un comunicat.

Les implementacions i elements tecnològics que es portaran a terme es basaran en l’electrificació, la millora de la regularitat i de l’experiència de l’usuari.

Estacions de càrrega intel·ligent

L’electrificació completa de la línia s’aconseguirà mitjançant la instal·lació d’estacions de càrrega que oferiran un sistema de càrrega intel·ligent als terminals de línia i busos elèctrics.

També hi haurà una millora en la regularitat de la línia amb la nova connexió entre els centres de control del bus i el de trànsit, a més de l’aplicació d’estratègies d’adherències a l’interval de pas dels busos i diversos desenvolupaments en matèria de sistemes intel·ligents de transport (ITS).

Model predictiu de demanda

Notícies relacionades

A més, es preveu millorar l’experiència de viatge de tots els usuaris, coneixent la demanda a temps real, a través de la sensorització en parades i busos, o a dies vista, mitjançant l’elaboració d’un model predictiu, i la millora d’informació a bord i fins i tot la videovigilància embarcada.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat les millores i innovacions amb què comptarà la companyia i que permetran «electrificar totalment una línia de bus i millorar el servei amb les últimes tecnologies per fer un bus més ràpid, més sostenible i més confortable».