A Barcelona

Els taxistes tornen a la vaga el 18 de maig contra les llicències VTC

1
Es llegeix en minuts

El sector del taxi torna a la vaga contra les llicències VTC. Serà dimecres, 18 de maig, a Barcelona. Denuncia que la Generalitat «no contempla respectar» la ràtio d’una autorització VTC (vehicles de lloguer amb conductor) per cada 30 taxis en el nou decret llei que prepara el Departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori.

L’anunci de les aturades es produeix després que el sector hagi tingut coneixement que la conselleria podria donar a conèixer en els pròxims dies un esborrany del marc jurídic que regularà l’activitat de les autoritzacions VTC. «El departament es fonamenta en afirmacions per a les quals no aporten cap evidència científica. Com que les noves llicències VTC han aportat una pressió competitiva que ha millorat el servei en el transport urbà de passatgers», critiquen els convocants, Élite Taxi, STAC i Taxi Companys.

És més, el sector les tira amb bala: assegura que no és una coincidència que la Generalitat comparteixi l’argument de les plataformes digitals de transport. «Estem segurs que desitgen desballestar i eliminar el sector del taxi».

Els convocants demanen que es compleixi la «llibertat d’establiment empresarial». Per a això, reiteren que entri en vigor el decret que va més enllà de la ràtio 1/30 que fa anys que reclamen: aquesta norma estableix que a partir del 29 de setembre del 2022 les VTC no podran portar a terme serveis urbans.

A partir de l’1 d’octubre expiren els quatre anys de moratòria que donava el reial decret que va aprovar l’exministre José Luis Ábalos el 2018 després d’una greu crisi en el sector. Aquesta norma donava el poder a les comunitats per legislar

Notícies relacionades

que el decret donava a les comunitats per legislar arriben al seu final i en molts casos

Contra les VTC

Élite Taxi, STAC i Taxi Companys han aprofitat l’ocasió per tornar a atacar les VTC més enllà de la competència deslleial que afirmen patir. «Se saben les males condicions laborals i els baixos nivells de preparació dels conductors, que es tradueixen en un alt nivell de sinistralitat i una baixa qualitat del servei», han criticat en un comunicat.