Activitat represa

La restauració de Barcelona tempta el client amb una emotiva campanya

  • El sector i l’ajuntament llancen espots i cartells que animen a recuperar barres, taules i terrasses com a punt de trobada i per reactivar l’economia local

  • Actors, exalcaldes i exregidors participen en la iniciativa perquè els barcelonins tornin amb confiança als establiments

4
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Explica l’actor David Verdaguer (‘Nit i Dia’, ‘Estiu 1993’, ‘Vida perfecta’...) que en el primer anunci que sent molt jove va rodar «per diners» es va sentir «un farsant». ‘Venia’ un cotxe quan en la vida real no tenia «ni carnet de conduir». Al contrari que ara, quan ha protagonitzat ‘Barcelona, guarda’m lloc,’ la campanya d’espots i cartellsamb la qual bars i restaurants amb el recolzament ferm de l’ajuntament, intenten recuperar la confiança dels seus clients i rellançar les seves taules i barres com a «punt de trobada» i d’aquesta «socialització» tan enyorada. Com no, també reanimar els seus malaguanyats ingressos en els llargs 15 mesos de restriccions dràstiques per a l’hostaleria.

Així que Verdaguer s’ha mostrat «afortunat i coherent» promocionant la restauració de Barcelona. «Són les meves oficines, allà estudio els meus textos. De vegades crec que faig teatre per la canya de després», ha dit fent broma en la presentació aquest dimarts de la iniciativa, que tindrà una durada de més de dos mesos i una inversió superior a 300.000 euros, dels quals el consistori n’aporta uns 200.000, incloent-hi les banderoles per lluir els cartells on apareix l’actor traslladant una cadira. Amb aquest moble recorre espais icònics com la Rambla, la Barceloneta o el Born abans d’acabar plantant-lo a la terrassa del Pez Vela, al costat de la Nova Bocana del port al llarg del primer espot que es presenta (de tres) i que es difondrà per canals digitals, ha explicat el director del Gremi de Restauració de Barcelona, Roger Pallarols.

Extres de tots els colors

I molt de compte als parroquians que apareixen en aquesta terrassa. Com a extres de fons destaquen dos exalcaldes de diferent signe, Joan Clos i Xavier Trias, mentre que en altres taules es barregen amb prou distància ni més ni menys que 13 exregidors: des de l’ecosocialista Imma Mayol a Paco Narváez, Jordi William Carnes i Carles Martí (PSC); Alberto Fernández Díaz i Xavier Mulleras (PP), i Sònia Recasens i Mercè Homs (CiU), entre d’altres. El missatge no pot quedar més clar: si potser hi ha un tema que ha aconseguit consens per sobre de les ideologies durant la pandèmia, aquest ha sigut el recolzament a la restauració. No només perquè el sector mogui 70.000 llocs de treball a la capital catalana, sinó per ser un dels escenaris més enyorats d’aquella vida quotidiana que un 14 de març del 2020 va volar pels aires.

‘Guarda’m lloc’ ve a ser el crit de guerra d’empresaris, cuiners, cambrers i proveïdors reactivats des de l’ampliació horària per «recuperar el temps perdut, els moments importants» i «ser part del despertar de la ciutat» reivindica la filosofia de la campanya. Per a Pallarols és qüestió d’«optimisme, superació i recuperar el caràcter obert que la pandèmia ens va segrestar». La veu de Verdaguer en aquest primer espot tempta amb una cadira a passar la tarda de xerrameca, iniciar una trobada o una «història per explicar». Recolzen el seu missatge tres actors més entregats al terrasseig: Yolanda Ramos, Melanie Olivares i David Solans, evocant els millors «bon profit», «les bones estones juntes» i de colzes a la barra.

Rellançar la ciutat

Com un peix a l’aigua s’ha mostrat també el primer tinent d’alcalde de Promoció Econòmica, Jaume Collboni (PSC), l’entrada del qual a l’equip de govern municipal d’Ada Colau ha sigut determinant per reconciliar l’hostaleria amb l’ajuntament. De retallar terrasses s’ha passat a multiplicar-les per donar una sortida econòmica als negocis en temps de pandèmia en què els aforaments interiors no permetien sobreviure als restauradors. El regidor és «optimista» sobre la recuperació del sector i de la ciutat, on observa ja «signes» de remuntada, animant la població a ser partícip. Per a Pallarols, l’«estabilització és el primer pas per passar a la reactivació», que implicarà un llarg camí per endavant, ha remarcat, amb més moderació.

Notícies relacionades

 El president del mateix gremi, Pere Chias, té clar que la pandèmia els ha fet lluitar «amb els braços lligats enrere» i que ara comencen a trobar la «força» en aquesta aliança –«com mai»– amb l’administració que ha suposat ampliar més de 3.100 terrasses i preservar 2.000 llocs de treball, davant un horitzó de normalitat horària. Mentre arriba el reforç del turisme, la «ciutadania» a la qual s’apel·len perquè reservin les seves taules significarà l’oportunitat de mantenir l’oferta local de bars i restaurants, sobre la qual encara no hi ha una xifra tancada de defuncions.

Els presents encara no han dit res sobre quants d’aquests nous vetlladors es quedaran (a més dels guanyats a la calçada, com ja s’ha reiterat), tot i que prometen imminents novetats respecte a això sobre els criteris i prototips estètics per fer-los definitius.