COL·LABORACIÓ PÚBLIC-PRIVADA PIONERA

Cornellà presenta el primer aparcament dissuasiu cobert

Llobregat Centre Comercial ofereix 100 de les seves 1.800 places gratuïtament per facilitar l'intercanvi modal entre el vehicle privat i el transport públic

zentauroepp52625648 cornell  de llobregat 04 03 2020  presentaci n de dos nuevos200304135933

zentauroepp52625648 cornell de llobregat 04 03 2020 presentaci n de dos nuevos200304135933

2
Es llegeix en minuts
Luis Benavides

L’àrea metropolitana de Barcelona estrenarà els pròxims dies el primer ‘park & ride’ fruit d’una col·laboració públic-privada. Després de gairebé un any i mig de negociacions amb l’Ajuntament de Cornellà, Llobregat Centre Comercial aportarà 100 places del seu aparcament cobert per facilitar l’intercanvi modal entre el vehicle privat i el transport públic. Funcionarà de 7.30 a 23.00 hores mitjançant l’app AMB P+ R

El centre comercial, amb més de 1.800 places infrautilitzades de dilluns a divendres, està situat a escassos metres de l’intercanviador de Cornellà, un node de transport amb diverses línies d’autobusos, metro (Cornellà Centre, L5), tramvia (T1, T2) i Rodalies (R1, R4). Al costat de les vies del tren, al carrer de Sevilla, s’ubicarà un altre aparcament dissuasiu amb 40 places més. Aquests dos aparcaments gratuïts estan dirigits a persones que «viuen a l’extraradi o en municipis amb baixa densitat i que necessiten el transport públic per desplaçar-se per la feina», ha explicat el vicepresident de Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda. «Podran deixar el cotxe aquí i agafar el transport públic per entrar a la ciutat de Barcelona», ha afegit.

Notícies relacionades

Les places situades a Cornellà de Llobregat se sumaran a les més de 300 places ja disponibles en cinc municipis metropolitans: Castelldefels, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, el Papiol i Cervelló.  «L’aplicació té més de 4.000 usuaris registrats i en alguns, com Sant Joan Despí, l’ocupació de les places és del 100%», ha subratllat el també alcalde d’aquest municipi, que no descarta ampliar el nombre de places en aquest punt i en el de Castelldefels, amb una ocupació del 90%.

Alternativa que arriba amb «retard»

L’ens metropolità s’ha marcat com a objectiu la creació d’unes 1.500 places de ‘park & ride’ per evitar principalment que el vehicle privat entri a la ciutat de Barcelona. Fonts de l’AMB admeten que aquests aparcaments van amb cert «retard» i que són fonamentals per aportar alternatives a la ciutadania en un context d’emergència climàtica i restriccions als vehicles més contaminants com la Zona de Baixes Emissions de l’àmbit Rondes de Barcelona. En aquest sentit, l’alcalde Cornellà i vicepresident executiu de l’AMB, Antonio Balmón, ha insistit que les administracions «no estan en contra del cotxe» però «volen pressionar i fer reflexionar» sobre el paper contaminant del vehicle privat i donar alternatives sostenibles. Balmón ha valorat la col·laboració del centre comercial i ha remarcat que problemes com la contaminació i el canvi climàtic requereixen respostes no només de les administracions públiques.