Anar al contingut

MILLORES AL SUBURBÀ

El metro recupera la normalitat després d'un estiu d'obres intens

Tots els trams de la L1, i també de la L2 tornen a funcionar des d'aquest dissabte

Les estacions entre Can Vidalet i Pubilla Cases de la L5, tancades des del 29 de juliol, reobriran dilluns

El Periódico

El metro recupera la normalitat després d'un estiu d'obres intens

JOAN PUIG

Les línies 12 i 5 del metro de Barcelona tornen a la normalitat en tots els seus trams aquest cap de setmana. Des de les cinc d’aquesta matinada de dissabte ja funcionen la L1 i la L2. I partir de dilluns, també a la mateixa hora, la L5 reobrirà les seves estacions entre Can Vidalet i Collbanc. Aplicant una mica de perspectiva, no és estrany que la xarxa del suburbà, veterana com poques, requereixi sovint intenses mans de xapa i pintura

Charles Aznavour, la veu de la 'chanson' francesa, tenia sis mesos; Espanya vivia sota la dictadura de Primo de Rivera i el regnat d’Alfons XIII; als Estats Units s’acabava de fundar la Metro-Goldwyn-Mayer i a l’Índia, els britànics deixaven en llibertat un visionari de nom Mahatma Gandhi. I, mentre tot això passava, a Barcelona s’inaugurava la primera línia de metro

La L1 recull els seus fruits després de dos mesos de treball intens

La d’aquest estiu ha sigut la campanya de reparacions més intensa, centrada sobretot en la línia 1. Aquest dissabte recupera el servei després de dos mesos d’intensos treballs que han suposat la renovació completa de nou quilòmetres lineals de via. En el tram de via més pròxim a Santa Coloma sembla que no tornaran a molestar el soroll i les vibracions com a resultat del treball diari de 400 operaris durant l’estiu.

Però l’acabament del soroll no serà l’única novetat: les mateixes estacions tornaran renovades, amb noves cambres de baixa tensió o l’ampliació de les cambres d’enclavament. En definitiva, aquests dos mesos de molt caminar a peu han servit perquè la L1 torni amb una renovació pràcticament integral de la seva infraestructura.

La L2 acaba l’estiu amb nous carrils

La línia lila, la L2, amb un trajecte de sis estacions entre Paral·lel i Sagrada Família que portava fora de joc des del 29 de juliol –les obres han durat un mes menys que en el cas de la L1– també torna per quedar-s’hi. Les reformes als seus carrils i fixacions han consistit a ser substituïts per uns de nous que impliquen millors prestacions tècniques al llarg de 1.500 quilòmetres de via, segons detalla el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.

La L5, més a prop de l’anhelada estació Ernest Lluch

En el cas de la L5, els treballs van començar l’any 2008. Quatre anys després, el 2012, es van aturar. El 29 de juliol passat, la L5 va tornar a paralitzar el seu servei, entre les estacions de Can Vidalet i Collblanc, per continuar les obres de la futura estació Ernest Lluch, per a l’obertura de la qual s’haurà d’esperar encara dos anys més, doncs està previst que finalitzin les obres el 2021. Ara per ara, des de dilluns podran tornar a utilitzar-se els serveis complets de metro.

A mitjans de juliol, el conseller de Territori, Damià Calvet, va anunciar que la nova estació –que, s’estima, requereix una inversió d’uns 15 milions d’euros– cobriria una afluència diària de 15.000 usuaris, segons les seves previsions, a més de connectar amb les línies T1, T2 i T3 del Trambaix.