MALGRAT L'ATEMPTAT I LA SITUACIÓ POLÍTICA

Barcelona va batre el rècord de turisme de congressos el 2017

L'activitat va créixer un 8,1% i va tenir un impacte econòmic de 1.851 milions d'euros

Les crisis de l'últim semestre no van produir cancel·lacions en les reunions previstes

zentauroepp24530654 barcelona  barcelones  19 12 2013   icult   report estreno d180502111233

zentauroepp24530654 barcelona barcelones 19 12 2013 icult report estreno d180502111233 / Joan S Puig Pasqual

1
Es llegeix en minuts
Patricia Castán

El turisme de negocis i congressos ha restat immune als sotracs que va viure Barcelona des de l'estiu passat, per l'atemptat i la incertesa política. Les dades presentades aquest dimecres pel Barcelona Convention Bureau (BCB), el programa de Turisme de Barcelona que promociona els congressos i reunions a la capital catalana, durant la seva assemblea anual, són concloents: hi ha hagut un 8,1% més d'activitat, amb un total de 2.134 cites. I amb un impacte econòmic rècord de 1.851 milions d'euros.

En concret, les convencions professionals van créixer un 6,2% (1.573), mentre els congressos van augmentar un 10,5% (561). Es pot destacar també que l'activitat va arribar més enllà de la ciutat, ja que 456 reunions van ser en altres comarques de Barcelona.

Els delegats participants també es van incrementar un 14,2%, amb un total de 674.890, especialment en l'àmbit de congressos. Amb aquest expedient, Barcelona consolida la seva segona posició com la segona destinació més sol·licitada per realitzar congressos.

Promoció d'esdeveniments

Notícies relacionades

En aquest àmbit creixent, el BCB –que des del 2012 ha impulsat encara més aquest subsector turístic, de vital importància per a la ciutat– va generar un 34% de l'impacte econòmic total. La seva missió se centra en la tasca constant de promoció i captació d'esdeveniments d'aquest tipus, on hi ha gran competència amb altres metròpolis. El seu director, Christoph Tessmar, ha destacat que es tracta del millor any de la història. Les campanyes promocionals es van concretar en set per al mercat nord-americà, una per al canadenc, cinc per al francès, dos ‘workshops' al Regne Unit, tres presentacions al sud-est asiàtic i diverses iniciatives en països europeus, a més d'accions comercials a l'Índia, Sri Lanka, Hong Kong, Xangai i d'altres.

Com a resultat,el mercat europeu és el que més reunions va generar (678), seguit de l'espanyol (618) i l'americà. Segons un estudi realitzat pel BCB, l'any passat, el 97% dels qui van fer una reunió a Barcelona tornarien a considerar la ciutat per a un nou congrés.  El sector més actiu va tornar a ser el mèdic i sanitari.

Temes:

Turisme