A BARCELONA
A comprar pel barri amb el mòbil
Un miler de comerços de proximitat de BCN s'integren aplicacions que els acosten al client, fins i tot per xat
Eva Tomás era veïna de Barcelona però treballava en una multinacional a 65 quilòmetres de distància. Per temps i oportunitat només podia comprar en grans superfícies i per internet. Fins que va deixar la seva estressant feina i al reprendre la vida de barri es va adonar que era molt difícil per a molts barcelonins poder comprar a les botigues de proximitat, on l’atenció és més personalitzada i el client no és un simple número. «Vaig pensar que podia fer alguna cosa per cobrir aquest buit», diu. És un dels incipients casos d’iniciatives per acostar el comerç local o singular de Barce-lona al client a través del mòbil.
Juntament amb un soci va detectar la dificultat del petit comerciant per entrar en l’era de la venda digital. «És massa complex perquè un botiguer ho pugui gestionar, perquè els preus varien, les referències canvien...», raona. Per això van arribar a la conclusió que l’essència de la botiga de barri portada a la compra online només es podia donar en unió amb una aplicació senzilla que preservés la màgia d’aquesta compravenda: el tracte humà i personalitzat. Va néixer Manzaning, l’app que es poden descarregar tant venedors (per inscriure’s directament) com clients, enllaçats per un xat de diàleg permanent.
Com a experta en e-comerç, l’Eva sap que la compra d’alimentació té el handicap sensorial. Un comprador s’atreveix a escollir unes vambes i adquirir-les on line. Però si són dos quilos de tomàquets o un de filets prefereix l’experiència directa de veure com és el producte. Per això, l’aplicació està funcionant especialment bé, els dos primers mesos, en matèria del paladar. Es contacta amb el botiguer directament i respon per escrit (75%) quins enciams té més bons aquell dia o quin producte recomana. També hi pot haver trucades abans de fer l’encàrrec des del mòbil o la tauleta .
Venda des de lluny
Venda des de llunyJosep Ribas, des de fa 22 anys rere el taulell de la parada d’aus La Moreneta al mercat de Sant Gervasi, ha trobat en aquesta via un aliat perfecte. «El client em pot dir com vol que li tall ila peça, i fins i tot la pot veure si li envio la foto», cosa que sol fer quan la té a la balança perquè el comprador comprovi que no hi ha trampa en el pes i el preu. «Ja no n’hi ha prou de fer servir bé el ganivet, cal renovar-se i aprofitar les noves tecnologies».
Entre els avantatges, destaca multiplicar el ressò de la seva clientela. «En un mercat hi compra gent que viu en un radi de 500 metres. Amb l’aplicació arribes a tot arreu». Els gestors de Manzaning envien el transportista a recollir el producte i entregar-lo al client. Val dos euros si és per al mateix dia, o 4,5 si es vol al cap d’una hora. Operatiu sempre que el comerç estigui obert.
En poc temps, i propulsada per l’acceleradora Ogilvy Upcelerator, aquesta startup ja aplega més de 500 comerços a Barcelona, preveu arribar a 10.000 encàrrecs en un any i ben aviat arribarà a Madrid i altres ciutats. D’alimentació a floristeries, gairebé qualsevol producte de barri queda a un clic de distància, fins i tot per servir a l’àrea metropolitana.
A la tintoreria Marfil, amb dos establiments a l’Eixample, estan encantats amb l’invent: «És molt pràctic. La nostra feina és la de sempre, però amb el servei a domicili». La connexió via xat permet concretar qualsevol detall, i el transport els ha ajudat a sortir del barri.
Notícies relacionadesTambé ha encaixat molt bé a la Xarcuteria Ferran, del carrer de Pau Claris, especialment pràctic per als seus menjars preparats. Si l’hi demanen fins i tot envien la foto del menú. I sempre hi ha algun treballador de la zona que hi afegeix la compra d’embotits després d’encarregar el dinar del dia. La Garriga, Farga, Lafuente, Casa Piera i Boldú ja són a la llista.
En el cas de Yuge, l’aplicació converteix el mòbil en un aparador en què les botigues úniques (fins ara uns 500 comerços locals) poden exhibir els productes que vulguin. Els usuaris estableixen els seus tipus de productes favorits i l’aplicació els mostra l’oferta més pròxima al lloc on es troben. Si descobreixen alguna cosa d’una botiga que interessa es pot visualitzar en un clic la resta de l’oferta i informació sobre aquell comerç, com a pas previ anar-hi físicament. L’eina, impulsada per l’holandès resident a Barcelona Menno Scheepens, vol «ajudar a descobrir les botigues». En aquest cas, no hi ha opció de compra on line.
- Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- Nou Pontífex Parla l'investigador de Tortosa que va dissoldre la secta Sodalicio del Perú: "El papa Lleó XIV va tenir un paper imprescindible"
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família de Barcelona convidarà el Papa Lleó XIV pel centenari de Gaudí al juny de 2026
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’