SANTS-MONTJUÏC

Una escola llorejada

El col·legi Miquel Bleach d'Hostafrancs rep el premi Ciutat de Barcelona

Alumnes de 1r de l’Escola Miquel Bleach posen amb el premi.

Alumnes de 1r de l’Escola Miquel Bleach posen amb el premi. / IRIS MARTÍNEZ

2
Es llegeix en minuts
Luis Benavides
Luis Benavides

Periodista

ver +

Els alumnes i professors de l'Escola Miquel Bleach, un centre educatiu públic d'infantil i primària del barri d'Hostafrancs, Medalla d'Honor de la ciutat el 2013, ara tenen un altre motiu per treure pit i sentir-se orgullosos de la seva petita escola: els bons resultats acadèmics obtinguts per l'escola després de la seva inclusió en el projecte Tàndem, impulsat per la Fundació Catalunya-la Pedrera, els ha servit per obtenir el premi Ciutat de Barcelona 2015 en la categoria d'Educació.

Com bé suggereix el nom, Tàndem permet als col·legis escollits establir uns vincles molt estrets amb institucions de referència. Les escoles que formen part del projecte s'especialitzen en una matèria, que ve donada per la institució. «Vam escollir el Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) i això implica que l'art i el patrimoni artístic ara és una matèria transversal en el currículum de l'escola», segons explica la directora del centre, Pilar Ugidos, que està encantada amb el seu aliat educatiu.

ESPECIALITZACIÓ EN ART

Mitja dotzena d'escoles de la Barcelona metropolitana participen actualment en aquest projecte, iniciat el curs 2011-2012. L'Escola Miquel Bleach, situada al número 24 del carrer del mateix nom, fa tres anys que treballa en aquesta especialització. «L'escola necessitava fer alguna cosa perquè tenim un alt percentatge d'alumnes amb origen estranger. Tenir un fil conductor permet un aprenentatge contextualitzat, ideal per als que acaben d'arribar amb problemes de comprensió», subratlla la directora del centre educatiu.

Notícies relacionades

Mar Ortega, professora d'infantil a l'escola Miquel Bleach, valora molt positivament la nova metodologia. «Cada any s'escull un tema, i cada classe treballa en un àmbit concret en funció del seu interès. Això fa que estiguin més motivats», explica Ortega, que aclareix que aquesta especialització, lluny d'obviar les competències bàsiques, serveix per potenciar-les. «Aquest any han escollit els esports, i els de P5, per exemple, es van interessar pel ciclisme. A partir d'aquí, es pot abordar el tema del ciclisme des del vocabulari, l'alimentació, la física, l'arquitectura dels velòdroms o artísticament si analitzem els cartells de la Volta Ciclista a Catalunya», enumera la professora.

PRESENT I FUTUR

Mouna, de 9 anys, en representació de l'alumnat de l'escola, va acompanyar la directora a recollir el premi al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona, el 14 de febrer passat. «M'agrada molt el projecte Tàndem perquè cada any aprenc coses noves i podem anar al museu moltes vegades per veure coses interessants», explica l'alumna de 3r de primària. Mouna, filla de marroquins, representa el present multicultural de l'escola, però també personifica un futur molt prometedor: «De gran m'agradaria ser professora i treballar en aquesta escola».