Veu local de Las Llaves de Oro

Veu local de Las Llaves de Oro_MEDIA_1

Veu local de Las Llaves de Oro_MEDIA_1 / ALBERT BERTRAN

1
Es llegeix en minuts

Jordi Leno és carn d'hotel. Amb a penes 15 anys va debutar com a grum -a l'estil de la vella escola hotelera- a l'Hotel Wilson. Amb el temps, i per un negoci propi, va estudiar Administració d'Empreses, però sempre ha tingut un peu en algun establiment amb més o menys estrelles. El va seguir el Barceló Sants, que va inaugurar, i amb només 20 anys va fer el salt a una altra novetat important a Barcelona: el luxós Rey Juan Carlos I, ara de la cadena internacional Fairmont, on va entrar com a auxiliar de consergeria. Poc després va ser conserge i, des d'en fa 12 anys és el cap del prestigiós taulell al qual recorren hostes de mig món. Aquesta precocitat el va portar a ser el més jove d'Europa en aquest càrrec. I ara, amb 34 anys, delegat de Las Llaves de Oro a Catalunya des d'en fa quatre, es confessa addicte a una feina que li «encanta» i l'enriqueix diàriament. Parla anglès, francès, italià, castellà i català, un frenesí multilingüe que obliga a canviar de xip mil vegades al dia. I a canviar d'història, perquè cap client és igual ni té els mateixos desitjos. «És una feina molt mental i s'ha de saber explicar molt bé la ciutat», diu. Andrés, Eric i Christian arrodoneixen el seu equip.

Temes:

Turisme