La dinamització del comerç
Milers de barcelonins es bolquen en la 'shopping night' de la Diagonal
Més de 200 botigues i hotels van viure una nit de multituds fusionant promocions i festes
El circ va ser el protagonista temàtic a peu de carrer, amb actuacions gratuïtes fins a la matinada

Una multitud de barcelonins i turistes passegen per la Diagonal entre el gènere exposat per algunes de les botigues que van participar en la nit de comerços oberts. /
Més que una mera nit de botigues és una fusió de comerç, cultura, festes i gastronomia, batejada com a Intenz Diagonal i que segueix l'estela de l'exitosa Shopping Night oficial del passeig de Gràcia. Però les dates prèvies a l'èxode vacacional i les altes temperatures que conviden a passejar pels carrers de nit s'han aliat amb aquesta nova cita, que en la seva segona edició va tornar a atraure ahir al vespre una marabunta de barcelonins (i turistes) no només amb ganes de diversió, sinó també de compres xollo. Les promocions llançades per molts establiments, els brindis de cava i les degustacions a peu de carrer van afavorir un ambient relaxat i festiu que va animar les vendes. Però també va ser una oportunitat per disfrutar, sense cost, d'un desplegament d'activitats circenses a tots els escenaris desplegats entre L'Illa Diagonal i Pedralbes Centre, motors de la cita.
Més de 200 botigues (essencialment als dos centres comercials i algunes botigues de l'entorn) es van aliar amb hotels de la zona per al que Albert Garriga, director de la cita, va qualificar com «un agermanament de comerç i cultura» que no només «dinamitza» el comerç, sinó que es converteix en un esdeveniment ciutadà.
A les nou del vespre, el costat mar de la Diagonal entre Entença i la plaça de la Reina Maria Cristina ja era un eixam de curiosos, compradors, famílies i turistes amunt i avall, amb afany de no perdre's res. A diferència del passeig de Gràcia, l'Intenz Diagonal, més concentrat territorialment, tenia el doble component de nit de botigues i un cert aire de revetlla popular.
DESCOMPTES DE FINS AL 30% / Als centres comercials, una infinitat d'establiments van llançar esquers previs a les rebaixes, com descomptes de fins al 30%, xecs regal, detalls per al comprador, sortejos, performances… i molt de cava. Al carrer, encara que només van obrir alguns gegants de la zona, com H&M i Benetton, que van treure cabines de discjòquei a la via pública i van elevar la temperatura festiva, hi va haver moltes sorpreses per als que arribaven amb ganes de compres alternatives. Un dels millors racons el van oferir els jardins de Ferran Soldevila, amb un mercat de joves creadors i artesans que s'estenia fins a part de la Diagonal. Botigues de Gràcia i altres barris també van muntar el seu propi espai, diversificant l'oferta.
El circ era l'eix temàtic de la vetllada, i des de primera hora malabaristes, acròbates, mags, ballarins, òpera i fins i tot la banda del Triangle de Sants van convertir la vorera en una festa. Pepa Plana, la premiada pallassa de Valls, va ser un dels punts forts de l'espectacle, als jardins de Clara Campoamor, però molts altres artistes es van desplegar per la plaça de Valdivia i l'entorn de L'Illa, en els diversos escenaris habilitats fins a les dues de la matinada.
Com a novetat, i malgrat l'ambient de festa popular, la tecnologia també s'hi va obrir pas amb la presentació d'una aplicació pionera a Espanya, Intenz app, basada en la tecnologia iBeacons, que permet interactuar amb el client quan es troba en un radi d'uns 50 metres. Uns pedaços col·locats a diferents botigues i escenaris possibilitaven als que comptaven amb l'aplicació poder rebre al mòbil descomptes immediats, alertes, salutacions i incorporar-se a l'instant a les xarxes socials, que també es van sumar al muntatge.
Notícies relacionadesDEGUSTACIONS / Amb o sense telèfons mòbils, milers de persones es van entregar a passions més mundanes, com degustar els platets que van servir diverses parades del mercat de les Corts, sota un envelat i a dos euros la ració de pernil, canapès, fruita o vins, així com els gintònics i les tapes que preparaven restaurants de l'avinguda a preus continguts i algunes marques que van muntar el seu propi estand de degustació al carrer.
També hi va haver cues per visitar el gastrobús de Carles Gaig, on regalaven cotó de sucre, el que calia per maquillar-se gratis, provar cosmètics i serveis… i molt poca pressa per tornar a casa.
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- Tendència urbana El tardeig s’expandeix per locals de tot tipus amb (i sense) permisos d’Interior i amb queixes de l’oci a Catalunya
- El conflicte del Pròxim Orient L’Iran apel·la a la diplomàcia i Israel mata dos caps
- ASSUMPTES PROPIS Idoia Salazar, presideix l’Observatori de l’Impacte Social i Ètic de la Intel·ligència Artificial (OdiseIA): "Conviurem amb agents d’IA de tu a tu"
- ‘BLOSSOMS SHANGHAI’ La confiança
- Alba Petisco, gimnasta: "La gent ja em mira amb uns altres ulls. Les millors saben que existeixo"
- Tennis Alcaraz s’exhibeix contra Bautista i jugarà la final de Queen’s
- FUTBOL L’Andorra de Piqué s’imposa i torna a Segona Divisió