ars longa
Festival de música antiga

Guerris, Waters i Alern.
Ars Longa és el títol d'un cicle de música antiga que neix avui a Barcelona. És un festival petit que ha estat preparat amb molta cura i pocs recursos i que basa la seva filosofia en una cita d'Hipòcrates -«Ars longa vita brevis (L'art és durador però la vida és breu)»-. Compta amb un cartell de músics d'alt nivell i programa set concerts de música històrica convertida en patrimoni cultural. Tots ells es realitzaran a Ciutat Vella. Dos a la Biblioteca de Catalunya i els altres cinc, a la basílica de Santa Maria del Mar. El cicle s'obre avui amb l'Ensemble Fortuna d'un gran tempo, trio integrat per Marc Guerris (contratenor), William Waters (viola) i Xavier Alern (viola i llaüt) que interpretarà obres del renaixement hispànic que autors com Lluís del Milà i Alonso Mudarra van dedicar a l'amor (Biblioteca de Catalunya. Hospital, 56. 20.30 hores. 14 €). Els altres recitals -fins al 28 de setembre- aniran a càrrec de Carles Trepat (demà), Kassia (dia 24), Bruno Forst (25), Ensemble Méridien (26), Philippe Foulon i William Waters (27) i Música Reservata (28).
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Mobilitat Les obres de l’L4 segueixen el ritme previst i ja arriben al 60% de la renovació
- La banca espanyola supera el test d’estrès amb reserves sobre el Sabadell i Unicaja
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia
- Viatge oficial del president Illa reforça la relació amb la Xina i torna a Catalunya amb una nova inversió de Chery
- CV Capital cultural, estigma, precarització: ¿Per què alguns polítics menteixen en els currículums?
- «Vam mirar de treure els nostres diners però ja no va ser possible» Unes 30 famílies de Tarragona i Barcelona denuncien una «estafa» de dos milions d’euros a càrrec d’un grup inversor
- Consells científics El cervell necessita entre 8 i 14 dies per desconnectar per vacances: «Descansar no és un caprici, és una necessitat psíquica»
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada