IMPULS PER AL SECTOR
Taxes 'low cost' perquè el taxi ompli el cotxe de publicitat
El ple de l'Àrea Metropolitana va aprovar ahir les taxes que hauran de pagar els taxistes de Barcelona per col·locar publicitat als vehicles. La mesura, que va ser anunciada per aquest diari mesos enrere, era una vella reivindicació del gremi, que intenta aconseguir ingressos més enllà de les carreres, que han baixat més del 20%. Si en 30 dies no hi ha al·legacions, la mesura s'aprovarà de manera automàtica, i els xòfers tant de la capital com de l'entorn podran començar a convertir els seus cotxes en anuncis ambulants. Els taxistes o les seves associacions hauran de buscar els anunciants i l'Institut Metropolità del Taxi (IMT) validarà les campanyes.
Fins a la data, ja estava permesa la publicitat interior i la del sostre. La primera té un cost de 10 euros anuals, i s'utilitza bàsicament per anunciar aplicacions de mòbil del sector, eines programades perquè el client pugui sol·licitar un taxi sense haver de fer ni tan sols una trucada de telèfon. La del sostre té un cost de 40 euros i ha estat recurs habitual en fires com el congrés de mòbils. La novetat està en la publicitat exterior de les portes, una proposta de l'IMT que va ser ben rebuda pel gremi però que necessita el permís de Paisatge Urbà de l'ajuntament, cosa que, segons avançava ahir Eduard Ràmia, gerent de l'IMT, ja està garantida.
Notícies relacionadesEl mateix gestor del taxi portarà a terme una campanya per promocionar la professió després de l'estiu, quan la temporada alta s'acabi i tornin les estretors. Col·locar publicitat institucional no tindrà cap cost per a les llicències, que sí que hauran de pagar quan es tracti d'anunciants que no tenen res a veure amb l'Administració. Si es tracta d'un anunciant relacionat amb el sector, com una aplicació de mòbil, el preu anual serà de 10 euros. Si es tracta d'una empresa aliena, com una marca de cotxes, el preu es dobla fins als 20 euros, sempre anuals. Per a la campanya institucional, l'IMT buscarà diverses propostes i s'intentarà consensuar el missatge guanyador.
No s'espera una allau d'empreses disposades a anunciar-se. El Bicing va anunciar fa any i mig que buscava empreses per a l'embellidor, però no se'n va saber mai més res. El més probable és que els grans esdeveniments de la ciutat, com la mateixa fira de mòbils o algun acte esportiu, serveixin com a catalitzador per animar aquest anhelat pla.
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Procés judicial L’entramat de Cellex suma 40 milions d’euros en actius a Luxemburg
- Ser Ter Stegen i no jugar
-
Ofert per
- El nou programa s’orientarà a «l’alumnat de famílies amb rendes baixes» Sánchez anuncia un fons de 175 milions d’euros per accedir a l’educació gratuïta de 0 a 3 anys
- Imprudència La Guàrdia Urbana de Barcelona enxampa dos conductors a 118 i 120 km/h per la Meridiana
- Conferència de Presidents Ayuso compleix la seva amenaça i abandona la sala quan el lehendakari intervé en euskera
- Cimera a la capital catalana Illa demana seny als barons del PP i defensa el català a la Conferència de Presidents: «Entendre’n l’ús és entendre Espanya»
- Ajuda per superar l’insomni Com adormir-vos en cinc minuts