Iniciatives nadalenques a la capital catalana

BCN esquiva per unes hores la crisi amb la seva gran nit de botigues

Comerços, hotels i empreses d'altres zones es bolquen en un gran acte lúdic i ciutadà

La Shopping Night del passeig de Gràcia congrega milers de barcelonins i turistes fins a la matinada

Participants a la Shopping Night muntada al passeig de Gràcia, ahir.

Participants a la Shopping Night muntada al passeig de Gràcia, ahir. / CARLOS MONTAÑÉS

3
Es llegeix en minuts
PATRICIA CASTÁN
BARCELONA

no va importar com anaven de plenes les butxaques, ni els minvants pressupostos per a les compres del Nadal que s'acosta. El que va passar ahir es deia Shopping Night (nit de compres), però en realitat va ser com una injecció d'epinefrina d'urgència, un intent de reanimar el letàrgic consumidor i, sobretot, de convidar el vianant més hedonista: tafanejar, degustar, brindar i trobar-se amb un bany de masses. Milers de persones van abarrotar el passeig de Gràcia, que va obrir més de 90 establiments fins a la una de la matinada, amb una enorme oferta de promocions, descomptes, música en directe, copes, tapes i exposicions en comerços i hotels de la zona i també en carpes que es van instal·lar al mig del passeig.

La novetat d'aquesta edició la va marcar l'enfocament temàtic al voltant dels contes de fades, i una participació més nombrosa d'entitats ciutadanes, començant pel ballet infantil que va ocupar el tram de la Gran Via fins a Diputació a les 20.30 hores al ritme deLa Bella Dormento, poc després, el recital de l'orquestra de l'Escola Municipal de Música Eixample Joan Manel Serrat, fins a arribar a nadales del món en ple Palau Robert, a les deu de la nit tocades.

La marabunta, que va solcar les dues voreres des de les vuit, es va entregar primer a l'avituallament gratuït als estands gastronòmics del passeig i els seus carrers adjacents, es va submergir en les botigues amb música i animació, va disfrutar de l'Open Village i els espais centrals, i va acabar la nit en alguns locals que organitzaven festes fins a altes hores, com el club de l'Hotel Omm.

DOS AMBIENTS / Va ser una nit essencialment popular -la majoria d'establiments participants eren de gran consum (de Benetton a Desigual, passant per Zara, Mango i fins i tot McDonald's)- en què el luxe, que representa un terç del volum d'establiments de la zona, va ser una mica esquiu. I és que algunes marques de renom es van avenir a participar-hi finalment de la mà del Luxury Pass, que només permetia l'accés als comerços més selectes amb invitacions personals als seus clients, per evitar aglomeracions. La previsió dels organitzadors, Amperson Consulting, amb l'Associació d'Amics del Passeig de Gràcia com a promotor institucional, era que unes 3.000 persones utilitzessin el passi, que també va donar accés a les zones privades del Palau Robert. La promoció realitzada a nivell internacional i turístic de la Shopping Night i la implicació dels hotels es va saldar amb la presència de molts turistes, entre els quals no van faltar els russos, el client més desitjat per les seves elevades factures.

A les 22.00 hores alguns trams de vorera estaven abarrotats i l'ambient era tan festiu com si ja fos Nadal. Va ser una nit de cues: davant de l'Hotel Mandarin Oriental per beure el caldo de castanyes a un euro solidari, davant del Majestic per provar una de les seves 500 racions de risotto amb cervesa artesana o la seva exposició de sabates a la terrassa, per tastar els formatges de Suïssa que es promocionaven al Village central, per brindar amb Juvé i Camps (un dels patrocinadors), per participar en un sorteig de cursos d'anglès i viatges d'Education First, per tastar les tapes de l'Hotel Condes de Barcelona, per veure una desfilada de moda canina (¡de luxe!) de la inaugurada fa poc Yorky's, per veure el talent dels dissenyadors del 080 a Gratacós, per comprar a ritme de DJ's a Dirk Bikkembergs… i per a una infinitat de propostes més.

PASSEIG CIUTADÀ / Bosses de compres… més aviat poques. Però no era el cas, insistien els participants, més aviat es tractava de recordar al públic local que el passeig també és seu, tot i que el devori el turisme.

La Shopping Night va ser un exitàs i va demostrar fins a quin punt la ciutadania es bolca en tot sarau que convidi a oblidar la crisi. Al Village, una bombolla gegant emulava els flocs de Nadal de les boles de vidre que s'agiten a la mà. Els relats de fades van tenir una presència limitada (la que les marques es van animar a recrear). L'alegria dels milers d'assistents va ser el millor final feliç de l'efímer conte.

Vegeu el vídeo d'aquesta

Notícies relacionades

notícia amb el mòbil o

a e-periodico.cat